Magická sedmička: #1 Ja na prvom mieste
Rok 2016 priniesol viacero noviniek v internete vecí (Internet of Things, IoT). Vzniklo niekoľko výnimočných personalizovaných aplikácií a aj v tomto roku sa internet vecí stane čoraz viac internetom mňa.
Podľa Cisco bude do roku 2020 internetovo pripojených až 50 miliárd zariadení, z ktorých 40% pripadne spotrebiteľom z post-miléniovej generácie Z. Vďaka rastúcej obľube tzv. nositeľných zariadení si ich používatelia postupne začínajú vytvárať vlastné inteligentné ekosystémy prispôsobené ich vkusu, zvykom a životnému štýlu. Očakávajú inteligentné platformy umožňujúce robiť veci podľa seba, vlastným štýlom. Táto požiadavka nie je vôbec prehnanou, keďže technológiu reagujúcu na individuálne potreby používateľov už dnes poznáme.
Čo to ale znamená pre značky a firmy? Mali by pristúpiť k čiastočnej kontrole svojich zákazníkov, čo im umožní priamu komunikáciu o spôsobe ich výberu. Budú si ale musieť osvojiť nové technológie v oveľa väčšej miere a využívať údaje nazhromaždené armádou tzv. botov. Spotrebitelia tak zároveň získajú rozmanité spôsoby zákazníckeho prístupu. Gartner predpokladá, že už v tomto roku spotrebitelia pri online nakupovaní pomocou mobilných digitálnych asistentov utratia viac ako 2 miliardy amerických dolárov. Aj podľa Grayling sa bude umelá inteligencia (Artificial Intelligence, AI,) čoraz viac využívať na riadenie rôznych aspektov nášho života - či už pôjde o pracovné stretnutia, nakupovanie alebo cestovanie.
Rok 2016 priniesol viacero noviniek v internete vecí (Internet of Things, IoT). Vzniklo niekoľko výnimočných personalizovaných aplikácií a aj v tomto roku sa internet vecí stane čoraz viac internetom mňa.
Podľa Cisco bude do roku 2020 internetovo pripojených až 50 miliárd zariadení, z ktorých 40% pripadne spotrebiteľom z post-miléniovej generácie Z. Vďaka rastúcej obľube tzv. nositeľných zariadení si ich používatelia postupne začínajú vytvárať vlastné inteligentné ekosystémy prispôsobené ich vkusu, zvykom a životnému štýlu. Očakávajú inteligentné platformy umožňujúce robiť veci podľa seba, vlastným štýlom. Táto požiadavka nie je vôbec prehnanou, keďže technológiu reagujúcu na individuálne potreby používateľov už dnes poznáme.
Čo to ale znamená pre značky a firmy? Mali by pristúpiť k čiastočnej kontrole svojich zákazníkov, čo im umožní priamu komunikáciu o spôsobe ich výberu. Budú si ale musieť osvojiť nové technológie v oveľa väčšej miere a využívať údaje nazhromaždené armádou tzv. botov. Spotrebitelia tak zároveň získajú rozmanité spôsoby zákazníckeho prístupu. Gartner predpokladá, že už v tomto roku spotrebitelia pri online nakupovaní pomocou mobilných digitálnych asistentov utratia viac ako 2 miliardy amerických dolárov. Aj podľa Grayling sa bude umelá inteligencia (Artificial Intelligence, AI,) čoraz viac využívať na riadenie rôznych aspektov nášho života - či už pôjde o pracovné stretnutia, nakupovanie alebo cestovanie.