Televíziu dnes sleduje ju 92% slovenskej internetovej populácie, ale už inak. Popri jej sledovaní čoraz častejšie používame ďalšie zariadenia.
Najčastejšie ide o počítač
(stolný alebo notebook) – ten používa denne popri sledovaní televízie 56% ľudí
– alebo o smartfón, ktorý denne popri televízii používa 54% ľudí.
V menšej miere opýtaní na dennej báze popri televízii používajú klasický
mobilný telefón (16%) alebo tablet (15%).
A akým ďalším
činnostiam sa opýtaní zvládajú popri televízii venovať? Najmä tým komunikačným:
k najfrekventovanejším aktivitám podľa výskumu Nielsen Admosphere Slovakia (510 respondentov starších ako 15 rokov
z internetovej populácie Slovenského národného panela) patrí prezeranie
a písanie mailov či iných správ. Obom sa popri televízii venuje 55% respondentov
z internetovej populácie. Prehliadanie sociálnych sietí popri sledovaní
televízie denne zvláda 54% opýtaných. Všetkým spomenutým komunikačným činnostiam
sa popri televízii spravidla venujú viac ženy ako muži.
Vo všeobecnosti, používanie viacerých prístrojov naraz nie je v súčasnosti ničím neobvyklým. Napríklad počítač súčasne a smartfón denne používa 44%. Podobne vysoký počet ľudí už však nenájdeme u žiadnej ďalšej kombinácii prístrojov: napríklad tablet zároveň s počítačom denne používa 23% opýtaných, kombináciu smartfónu a tabletu 16%.