e-Schránka: Alternatívny autentifikátor pre zahraničných štatutárov
Nová vyhláška Ministerstva vnútra SR platná od 1. marca 2017 upravuje podmienky na prístup a disponovanie s elektronickou schránkou právnickej osoby zapísanej v Obchodnom registri SR, ktorej štatutárny orgán nemá trvalý pobyt na území Slovenskej republiky.
Nová vyhláška Ministerstva vnútra SR platná od 1. marca 2017 upravuje podmienky na prístup a disponovanie s elektronickou schránkou právnickej osoby zapísanej v Obchodnom registri SR, ktorej štatutárny orgán nemá trvalý pobyt na území Slovenskej republiky.
Zahraniční
štatutári môžu teraz disponovať s elektronickými schránkami prostredníctvom
alternatívneho autentifikátora. Ten má formu karty s elektronickým čipom
a šesťmiestnym bezpečnostným osobným kódom (BOK), vydáva sa bezodplatné a
platí 3 roky. Žiadateľom môže byť fyzická osoba, ktorá nie je držiteľom
úradného autentifikátora, t. j. nemôže jej byť vydaný občiansky preukaz
s elektronickým čipom a s BOK (eID karta) alebo doklad
o pobyte s elektronickým čipom a BOK a zároveň je
štatutárnym orgánom alebo členom štatutárneho orgánu právnickej osoby so sídlom
na území Slovenskej republiky zapísanej v Obchodnom registri SR alebo je
vedúcim jej organizačnej zložky.
O
vydanie sa žiada osobne na pracoviskách Policajného zboru (cudzinci bez
pobytu na území SR na všetkých 12 oddeleniach cudzineckej polície a slovenskí
občania bez pobytu na území SR na 9 oddeleniach dokladov Policajného zboru v
krajských mestách). Žiadosť obsahuje meno a priezvisko žiadateľa,
jeho dátum narodenia, štátnu príslušnosť, štát a adresu miesta pobytu, BOK
(ktorý si žiadateľ ľubovoľne zvolí), obchodné meno a adresu sídla
právnickej osoby zapísanej v Obchodnom registri SR a podpis žiadateľa.
Správnosť a hodnovernosť týchto údajov sa preukazuje predložením
občianskeho preukazu alebo cestovného pasu a verejnej listiny, z ktorej
možno tieto údaje overiť. Ak sa tieto údaje nezhodujú s údajmi zapísanými
v Obchodnom registri SR alebo v Registri právnických osôb SR alebo
nie sú aktuálne, je potrebné vykonať najskôr opravu a až potom môže
žiadateľ zadať BOK. Karta s elektronickým čipom sa následne doručí
žiadateľovi na adresu, ktorú uviedol v žiadosti.
Zahraničný
štatutár môže aj naďalej na disponovanie s elektronickou schránkou splnomocniť
inú osobu, ktorá je držiteľom občianskeho preukazu s čipom a bezpečnostným
osobným kódom alebo je držiteľom dokladu o pobyte s elektronickým
čipom a bezpečnostným osobným kódom.