Radíme: Daňové priznanie elektronicky I.
Povinnosť podať daňové priznanie elektronicky má momentálne na Slovensku daňový subjekt - platiteľ dane z pridanej hodnoty a jeho zástupca, ďalej daňový poradca a advokát za daňové subjekty, ktoré zastupujú pri správe daní.
Povinnosť podať daňové priznanie elektronicky má momentálne na Slovensku daňový subjekt - platiteľ dane z pridanej hodnoty a jeho zástupca, ďalej daňový poradca a advokát za daňové subjekty, ktoré zastupujú pri správe daní.
Prvým
krokom pri podaní daňového priznania elektronicky je registrácia na portáli Finančnej správy.
Ak vlastníte občiansky preukaz s elektrickým čipom (eID)
a aktivovaným BOK kódom, môžete sa registrovať pomocou neho. Stačí sa
prihlásiť cez portál ÚPVS
a doplniť údaje do vygenerovanej tabuľky. Po registrácii obdržíte e-mail
s aktivačným linkom. Po kliknutí naň sa zobrazia údaje, ktoré
skontrolujete a potvrdíte. Tým aktivujete registráciu a dostanete
druhý aktivačný e-mail s uvedeným identifikátorom. Druhou možnosťou je kliknúť
na Registráciu KEP-om a podpísať sa svojím kvalifikovaným elektronickým
podpisom (predtým ZEP, zaručený elektronický podpis). Vyplníte údaje
v tabuľke a pošlete. Následne obdržíte e-mail s aktivačným
linkom, na ktorý kliknete a potvrdíte napísané údaje. Tým sa aktivuje registrácia
a dostanete druhý aktivačný e-mail.
Môžete sa zaregistrovať aj cez formulár na stránke
Finančnej správy, ktorý vyplníte a odošlete. Následne obdržíte
e-mail s aktivačným linkom, na ktorý kliknete. Potom dostanete notifikačný
e-mail, ktorý si vytlačíte a osobne donesiete na Finančnú správu. Pri
osobnej autorizácii na Finančnej správe predložíte: notifikačný e-mail, 2 x
dohodu o elektronickom doručovaní (s úradne overeným podpisom, prípadne
podpísané priamo pred správcom dane), fyzická osoba – vyplnený evidenčný list,
podnikatelia živnostenský list alebo výpis z obchodného registra a
v prípade zastupovania úradne overené splnomocnenie. Tieto dokumenty
s úradne overenými podpismi môže žiadateľ poslať aj poštou, ale odporúča
sa predtým kontaktovať Finančnú správu so žiadosťou o ukončenie
registrácie len zaslaním dokumentov. Žiadateľ následne dostane elektronickú
značku, pomocou ktorej sa bude na portáli Finančnej správy autorizovať.
Proces registrácie, prihlásenia
a autorizácie môže trvať aj niekoľko dní. V prípade, že budete na
odpoveď čakať dlhšie ako 24 hodín, odporúča sa telefonicky kontaktovať
s Daňovým úradom alebo Finančnou správou.