SR: YouTube je aj u nás fenomén, ale Twitter si tu
veľmi nezačviriká
Univerzálnym využívaním sa môže aj na Slovensku pochváliť aj YouTube patriaci do
portfólia Google. Twitter je už ale iný prípad.
Univerzálnym využívaním sa môže aj na Slovensku pochváliť aj YouTube patriaci do
portfólia Google. Twitter je už ale iný prípad.
YouTube je trochu špecifickou sociálnou sieťou. Je totiž
možné ju pomerne slušne využívať aj bez vytvorenia si vlastného účtu a bez
využitia ,,sociálneho" rozmeru. Mesačnej YouTube využíva 63%
Slovákov, aspoň raz denne 21% obyvateľstva. Majú ho radi ,,všetci" a
,,všetci" ho aj využívajú (intenzívnejšie mladší ľudia - ale YouTube je
penetrovaný veľmi hlboko do každej demografickej cieľovej skupiny). Je
fenoménom videobsahu na Slovensku, v niektorých cieľových skupinách
(hlavne mladí ľudia) je YouTube najsledovanejším
poskytovateľom videoobsahu vo všeobecnosti a predbehol tak všetky televízie.
Fenomenálny úspech YouTubu (a Gmailu) sa však Googlu nepodarilo pretaviť do
rozbehnutia svojej sociálnej siete Googlu+ . Jej využívanie na Slovensku
je marginálne.
Twitter je zaujímavý prípad. Kým vo svete sa využíva veľmi intenzívne (približne štvrtina americkej populácie má konto na Twitteri a tweety nového amerického prezidenta rieši celý svet prakticky každý deň) – na Slovensku sa Twitter až tak neuchytil. Aspoň raz za mesiac ho využíva 12%, na dennej báze však len necelé 3%. Twitter sa tak využívaný veľmi pasívne a jeho vplyv na Slovensku je tak skôr okrajový. Jeho používateľmi je ale zaujímavá cieľová skupina, sú to skôr lepšie situovaní ľudia v mladšom strednom veku s vyšším príjmom a vyšším sociálnym postavením. Môžeme ich definovať ako opinion lídrov.
Kedysi najobľúbenejšia sociálna sieť na Slovensku Pokec má zrejme svoju najväčšiu slávu už za sebou. Ale ešte stále ho na mesačnej báze používa 29% slovenskej populácie. Denne sa na Pokec prihlási necelých 9% populácie. Najčastejšie ho využívajú ľudia vo veku 20-30 rokov, občas aj o niečo starší. Ide viac o ľudí z menších sídiel a z menej rozvinutých častí Slovenska. Pokec však rozhodne stále žije...
Podľa reprezentatívneho prieskumu GfK Slovakia realizovaného v máji 2016 na vzorke 1.199 respondentov, obyvateľov Slovenska starších než 15 rokov.
Twitter je zaujímavý prípad. Kým vo svete sa využíva veľmi intenzívne (približne štvrtina americkej populácie má konto na Twitteri a tweety nového amerického prezidenta rieši celý svet prakticky každý deň) – na Slovensku sa Twitter až tak neuchytil. Aspoň raz za mesiac ho využíva 12%, na dennej báze však len necelé 3%. Twitter sa tak využívaný veľmi pasívne a jeho vplyv na Slovensku je tak skôr okrajový. Jeho používateľmi je ale zaujímavá cieľová skupina, sú to skôr lepšie situovaní ľudia v mladšom strednom veku s vyšším príjmom a vyšším sociálnym postavením. Môžeme ich definovať ako opinion lídrov.
Kedysi najobľúbenejšia sociálna sieť na Slovensku Pokec má zrejme svoju najväčšiu slávu už za sebou. Ale ešte stále ho na mesačnej báze používa 29% slovenskej populácie. Denne sa na Pokec prihlási necelých 9% populácie. Najčastejšie ho využívajú ľudia vo veku 20-30 rokov, občas aj o niečo starší. Ide viac o ľudí z menších sídiel a z menej rozvinutých častí Slovenska. Pokec však rozhodne stále žije...
Podľa reprezentatívneho prieskumu GfK Slovakia realizovaného v máji 2016 na vzorke 1.199 respondentov, obyvateľov Slovenska starších než 15 rokov.