e-Schránka: Používateľsky prívetivejšia
Prehľadnejšie doručenky a jednoduchšia manipulácia so správami či možnosť preposielania správ z elektronickej schránky do emailu. To sú vylepšenia, ktoré používatelia a odborníci z oblasti IT považujú za najdôležitejšie.
Prehľadnejšie doručenky a jednoduchšia manipulácia so správami či možnosť preposielania správ z elektronickej schránky do emailu. To sú vylepšenia, ktoré používatelia a odborníci z oblasti IT považujú za najdôležitejšie.
Cieľom
prieskumu Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby,
v ktorom svoj názor vyjadrilo takmer 400 respondentov, bolo identifikovať
možné vylepšenia funkcionalít elektronických schránok a následne ich
zrealizovať. Od 1. júla 2017 bude totiž elektronická komunikácia so štátom pre
väčšinu právnických osôb povinná. Svoju elektronickú schránku má zriadenú aj
každý občan nad 18 rokov, ktorý ju môže na komunikáciu so štátom využívať
dobrovoľne.
Zjednodušenie
výberu a listovania v zozname správ bolo respondentami označené za
najdôležitejšiu funkcionalitu vôbec. Táto zmena je dôležitá pre 80%
hlasujúcich. Takisto 80% respondentov označilo za prioritu preposielanie správ
zo schránky do svojho emailu. Pre používateľov je dôležité mať prehľad vo
svojich správach a označovanie správ ako u štandardných emailových
klientov. Preto by 79% respondentov uvítalo prehľadnejšie zobrazovanie
údajov v doručenke. V schránke pribudne aj priamy odkaz na zoznam elektronických
služieb. Na jednom mieste teda používatelia nájdu všetky možnosti, ktoré sa
budú dať vyriešiť pomocou e-schránky v rámci verejnej správy.
Až
181 z respondentov napísalo svoj podnet na zlepšenie aj v rámci
dobrovoľného textového poľa. Z textových odpovedí je zrejmé, že svoj názor
vyjadrili tak technologicky zdatní používatelia ako aj používatelia –
začiatočníci, ktorí sa so samotnou schránkou ešte len oboznamujú. NASES bude
zmeny v elektronických schránkach zapracovávať postupne vo viacerých krokoch.