Trend: Za nákupy chceme platiť rýchlo
Okrem bezkontaktnej karty sa stále populárnejšími stávajú aj ďalšie moderné spôsoby platieb: bezkontaktné nálepky či karty v mobile, ktoré chce v budúcnosti využívať tretina Slovákov.
Okrem bezkontaktnej karty sa stále populárnejšími stávajú aj ďalšie moderné spôsoby platieb: bezkontaktné nálepky či karty v mobile, ktoré chce v budúcnosti využívať tretina Slovákov.
Podľa prieskumu
Mastercard zákazníci preferujú pohodlie
a rýchlosť transakcie, ktoré im umožňujú moderné platobné technológie.
Bezkontaktnú kartu vlastnia vyše dve tretiny Slovákov (68%), vlani to bola
necelá polovica respondentov (48%). V kamenných predajniach bezkontaktnou
kartou platia 4 z 5 nakupujúcich (81%), z toho 60% pravidelne. Platobnú
nálepku zatiaľ používa každý desiaty Slovák, NFC mobilnú aplikáciu, ktorá
funguje ako bezkontaktná karta v telefóne, 7% ľudí. Tieto spôsoby platieb
sú obľúbené skôr medzi mladšími generáciami, ktoré majú s modernými
technológiami väčšie skúsenosti. Do budúcnosti však plánuje tieto „smart
metódy“ používať asi tretina respondentov prieskumu. Iba zhruba pätina ľudí
odpovedala, že o ne určite nemá záujem.
Svoje
nákupy cez internet platia kartou štyri pätiny ľudí (79%). Aplikácie Masterpass
či PayPal sú populárnym spôsobom platby najmä pri medzinárodných objednávkach
na internetových nákupných portáloch. Tieto aplikácie využíva 46% ľudí,
z toho každý piaty (19%) pravidelne. Platba kartou či platobnou aplikáciou
uhradí objednávku v priebehu niekoľkých minút. Najviac sú tieto spôsoby
platby rozšírené medzi mladšími generáciami, ľuďmi s vyšším príjmom i
vzdelaním. Ich obľúbenosť potvrdzuje aj záujem slovenských zákazníkov
o ich budúce využívanie – predovšetkým platobné aplikácie chce začať
používať ďalšia pätina ľudí.