Affiliate marketing: Obrat e-shopov
rastie
Český a slovenský trh affiliate marketingu je na vzostupe. Inzerenti z e-komerce firiem tvrdia, že z affiliate marketingu pochádza 12 až 20% ich príjmov a potvrdzujú, že tento spôsob propagácie funguje lepšie než iné formy online aj offline reklamy.
Český a slovenský trh affiliate marketingu je na vzostupe. Inzerenti z e-komerce firiem tvrdia, že z affiliate marketingu pochádza 12 až 20% ich príjmov a potvrdzujú, že tento spôsob propagácie funguje lepšie než iné formy online aj offline reklamy.
V roku 2016 sprostredkovala
najväčšia československá affiliate sieť VIVnetworks.com vyše milióna transakcií
v celkovej hodnote viac než 55 miliónov eur. V porovnaní s rokom predchádzajúcim
šlo o 36% rast. Podobný vývoj očakáva spoločnosť aj tohto roku a plánuje prekonať
hranicu 74 miliónov eur. Celkový objem trhu online affiliate marketingu e-shopov
v SR a ČR bol v roku 2016 podľa odhadov VIVnetworks.com 74 – 92 miliónov a tohto
roku by mal atakovať hranicu 111 miliónov. Rast slovenského trhu v tejto
oblasti presahuje 41%.
Kolískou tohto
odboru je pritom USA, kde v roku 2016 dosiahli affiliate predaje hodnotu 4,5
miliardy dolárov. Affiliate marketing tu ovplyvnil 14% všetkých internetových
nákupov, čo predstavuje 39 miliárd z celkových 279 miliárd dolárov tržieb
realizovaných v online prostredí. E-mailové newslettery pritom zodpovedajú v
USA podľa rovnakých štatistík za 17 % a organické vyhľadávanie za 19 %
internetových objednávok.