EU: Obmedzenia pre elektronický obchod I
Záverečná správa Európskej komisie o výsledkoch prieskumu elektronického obchodu poukazuje na obchodné praktiky, ktoré môžu obmedzovať hospodársku súťaž.
Záverečná správa Európskej komisie o výsledkoch prieskumu elektronického obchodu poukazuje na obchodné praktiky, ktoré môžu obmedzovať hospodársku súťaž.
Získané poznatky umožnia komisii zacieliť
presadzovanie protimonopolných pravidiel EÚ na európskych trhoch elektronického
obchodu, čo zahŕňa aj začatie nových vyšetrovaní pre porušenie pravidiel
hospodárskej súťaže. Už vo februári 2017 komisia začala tri nezávislé
vyšetrovania v otázkach dovolenkového ubytovania, distribúcie počítačových hier
pre PC a praktík v oblasti cenotvorby spotrebnej elektroniky, ktoré môžu
obmedzovať hospodársku súťaž.
Prieskum už motivoval viaceré
spoločnosti, aby z vlastnej iniciatívy prehodnotili svoje obchodné praktiky. To
môže prispieť k tomu, aby mohli spotrebitelia ľahšie nakupovať produkty zo
zahraničia za nižších cien a tiež širšieho výberu spomedzi maloobchodných
predajcov. Viacerí predajcovia oblečenia – ako napríklad Mango (Punto Fa), Oysho a Pull & Bear (Inditex) či Dorothy Perkins a Topman (Arcadiu), ale aj
maloobchodníci z ďalších sektorov (De Longhi,
Manfrotto) už
svoje praktiky prehodnotili.
Jednotný výklad pravidiel
hospodárskej súťaže EÚ v kontexte praktík elektronického obchodu spoločnosti
potrebujú pri príprave svojich distribučných stratégií pre úniu. Na tento účel komisia
na základe zistení z prieskumu posilní dialóg s vnútroštátnymi orgánmi na
ochranu hospodárskej súťaže v rámci Európskej siete pre hospodársku súťaž,
pokiaľ ide o presadzovanie pravidiel v oblasti elektronického obchodu. Lepšie
presadzovanie EK zároveň zainteresované strany usmerní v špecifických otázkach
praktík elektronického obchodu.