Online: Čo
Slováci najčastejšie nakupujú na internete?
Trend online nakupovania naďalej rastie rovnako ako suma, ktorú Slováci míňajú na internete. Vlani sme utratili v e-shopoch 815 miliónov eur. Za aký tovar sú ochotní zaplatiť väčšiu sumu a aké sú súčasné trendy v nakupovaní online?
Trend online nakupovania naďalej rastie rovnako ako suma, ktorú Slováci míňajú na internete. Vlani sme utratili v e-shopoch 815 miliónov eur. Za aký tovar sú ochotní zaplatiť väčšiu sumu a aké sú súčasné trendy v nakupovaní online?
Z údajov porovnávača
cien Heureka vyplýva, že najviac financií každoročne utrácame práve za segment
elektroniky. Kým priemerná cena objednávky predstavuje v rámci čiernej
techniky 209 eur, za bielu utratí zákazník o 32 eur menej. Významný nárast záujmu
sa objavil aj v kategóriách hobby, kozmetika a zdravie či oblečenie
a móda. Najväčší posun sa však objavil pri potravinách, nápojoch
a podobných produktoch, kde sa
zaznamenal najväčší medziročný rast. Podľa rebríčka porovnávača cien Slováci
najčastejšie vkladajú do virtuálneho košíka kvalitný alkohol, kapsulovú alebo
zrnkovú kávu, prírodné sladidlá, zdravé múky, maslá, semienka či oleje. Za tieto
nákupy utratia síce nižšie hodnoty, no v konečnom dôsledku sa po
spokojnosti s daným produktom radi vrátia a nakúpia opäť.
A v nakupovaní tovaru
prostredníctvom mobilných telefónov predbiehame aj Čechov, u ktorých má
online nakupovanie väčšiu tradíciu aj rozsah. Až 43% slovenských používateľov
využíva výhody mobilného nakupovania, pričom najčastejšie siahajú po elektronike.
Ľudia používajú telefón aj na porovnávanie parametrov jednotlivých produktov či
na čítanie recenzií. Rast trendu mobilných nákupov je zjavný, a to aj
napriek tomu, že nákupy zákazníci ešte často dokončia na počítači.