Trend: Autonómne riadenie
Miesto na pracovné stretnutia, kancelária alebo obývačka – v budúcnosti na to všetko postačí interiér vozidla. Autonómne riadenie zmení naše zaužívané predstavy o vozidle a využití jeho interiéru.
Miesto na pracovné stretnutia, kancelária alebo obývačka – v budúcnosti na to všetko postačí interiér vozidla. Autonómne riadenie zmení naše zaužívané predstavy o vozidle a využití jeho interiéru.
Autonómne vozidlá ponúknu
nové možnosti, ako využiť čas počas jazdy v aute. S tým súvisí aj
zmena vnútorného priestoru a spôsobu sedenia. Ako budeme využívať interiér
automobilu, keď autonómne riadenie dosiahne úroveň 3 a 4? Odpovede
ponúkajú zaujímavé inovácie, ktoré poskytnú cestujúcim tiež vyššiu úroveň
bezpečnosti, pohodlia a komfortu.
Napr. súčasťou konceptu
AI17 sú tieto inovácie:
·
Konverzačný
mód – pasažieri na predných sedadlách sa môžu pohybovať vďaka rotačnej
platforme, ktorá vytáča sedadlo až o 70 stupňov do vonkajšej strany (uľahčuje
nastupovanie a vystupovanie) a o 15 stupňov do vnútornej strany, čo podporuje
vzájomnú interakciu posádky pri rozhovore.
Pozície sedadiel sa vzájomne synchronizujú a integrovaná elektronika si
pamätá využívané polohy sedadiel.
·
Predné
sedadlo, ktoré sa naklápa podľa polohy tela pasažiera – patentovaná technológia
sedenia "Comfort Shell" sa prispôsobuje polohe tela podľa polohy chrbtice
a súčasne podopiera aj bedrovú časť.
·
Hybridná
štruktúra zadného sedadla – ponúka viac osobného priestoru a poskytuje
integrovanú opierku na nohy, čím zvyšuje pohodlie pre cestujúcich na zadných
sedadlách.
·
Úložisko v priestore
zadného sedadla – ak majiteľ potrebuje väčší úložný priestor, zadné sedadlá je
možné sklopiť úplne naplocho.
·
Opierky
na nohy na zadných sedadlách – sú vyrobené z pružinovej ocele
a ohýbajú sa pod tlakom lýtka cestujúceho.
·
Vankúšová
opierka – koncept "Cushion Console" ponúka opierku na ruky, ktorá
podporuje celé rameno a poskytuje priestor na uloženie menších predmetov.
·
Opierky
na ruky, ktorých poloha sa prispôsobuje polohe tela pri naklápaní sedadla a vo
všetkých rotačných pozíciách.
·
Opierka
hlavy – hlavová opierka, polohovateľná v štyroch osiach elektricky alebo
manuálne, poskytuje oporu pre cestujúceho vo všetkých pozíciách sedadla; manuálna
hlavová opierka sa jednoducho nastavuje pomocou špeciálneho obojstranného
držiaka.