Google: Najdrahšie kľúčové slová majú poistenie a pôžičky
Nárast investícií do reklamy vo
vyhľadávaní každým rokom rastie. Agentúra PerformicsB2BGroup porovnala
priemerné ceny za kliknutie (CPC) vo vyhľadávaní na Google za rok 2016 za
non-brandované kampane v jednotlivých segmentoch, čiže v zacielení na všeobecné
kľúčové slová, ktoré neobsahujú klientovu značku.
Naprieč
každým segmentom bolo stanovených desať najvyhľadávanejších kľúčových slov, na
základe ktorých bolo váženým priemerom vyvodená priemerná CPC (cena za
kliknutie) pre dané odvetvie. Je bežné, že vo finančnom sektore sú ceny za
kliknutie najdrahšie, preto najvyššiu CPC z porovnávaných odborov má podľa
infografiky segment poistenia (2.40 €) a pôžičiek (2.10 €). Najlacnejšie
kliknutie majú lekárne (0.12 €) a knihy (0.11 €).
Zaujímavé
na prípadovej štúdií je porovnanie ceny za kliknutie medzi slovenským a českým
trhom. Veľký rozdiel nájdeme v segmente hotelov, kde sa cena za kliknutie na
Slovensku pohybuje v priemere 0.24 € oproti Českej republike, kde je cena
niekoľkonásobne vyššia, a to 1.74 €. Ďalší výrazný rozdiel je v segmente
pôžičiek, kde je cena za kliknutie na Slovensku o viac ako 1.50 € nižšia ako v
ČR, kde je na spomínanej najdrahšej pozícií.
Prípadová
štúdia by mala slúžiť spoločnostiam, ktoré vstupujú na trh, respektíve chcú
porovnať vlastné dosiahnuté CPC s priemerom na trhu. Každoročne sa CPC zvyšuje
(cca o 10-20% podľa daného segmentu), hlavným dôvodom medziročného nárastu je
konkurencia, ďalším faktorom môže byť kvalita reklám.