Radíme:
Vyhnite sa chybám na letisku
Doraziť na letisko minimálne dve
hodiny pred plánovaným odletom sa môže zdať zbytočné, ale vždy je to lepšie,
ako zmeškať let. Máme pripravené aj ďalšie užitočné rady.
Napriek
technologickému pokroku stojí stále veľa ľudí v dlhých radoch na check-in.
Dnes sa už pritom môžete zaregistrovať na let cez internet z domu alebo
z letiskového kiosku. Aj v prípade, že máte batožinu, jej odovzdanie
prebehne v tomto prípade oveľa rýchlejšie. K dispozícii sú aj mobilné
aplikácie prepravcu. Dokážu upozorniť na meškajúci let ešte v čase, kedy sa
doma pripravujete na cestu. Pokiaľ letíte s medzipristátím
a orientácia nie je vašou silnou stránkou, môže vám pomôcť aj mobilná
aplikácia letiska, na ktorom sa budete nachádzať.
Ako predísť problémom s batožinou? Určite sa oplatí označiť ju napr. farebnou páskou. Ak sa batožina predsa len na pohyblivom páse nezjaví, alebo je poškodená, obráťte sa v prvom rade na pult Výdaj batožiny (Baggage claim), prípadne na zákaznícke centrum prepravcu, kde vyplníte sťažnosť. Majiteľovi sa zvyčajne vráti do 36 hodín a prepravca má v tomto prípade povinnosť uhradiť vám doložené náklady spojené so zaobstaraním náhradných oasobných vecí: oblečenia aj hygienických potrieb. Nárok na odškodné máte aj v prípade poškodenia batožiny. Ak máte zničený kufor alebo napríklad kočík, na niektorých letiskách vám okamžite poskytnú náhradné. Horšie to už je s predmetmi, ktoré boli poškodené, alebo sa stratili z batožiny. Ich stratu alebo zničenie totiž budete musieť preukázať.
Nie vždy sa dá spoľahnúť na ústretové jednanie letísk alebo leteckých spoločností. Nie každý je dostatočne jazykovo podkutý, aby si svoje práva vydobil. Preto urobíte dobre, ak sa pred cestou poistíte. Cestovné poistenie osôb zvyčajne pokrýva aj poistenie batožiny, jej stratu počas prepravy alebo jej neskoré dodanie leteckou spoločnosťou, prípadne aj stratu dokladov či mobilu.
Ako predísť problémom s batožinou? Určite sa oplatí označiť ju napr. farebnou páskou. Ak sa batožina predsa len na pohyblivom páse nezjaví, alebo je poškodená, obráťte sa v prvom rade na pult Výdaj batožiny (Baggage claim), prípadne na zákaznícke centrum prepravcu, kde vyplníte sťažnosť. Majiteľovi sa zvyčajne vráti do 36 hodín a prepravca má v tomto prípade povinnosť uhradiť vám doložené náklady spojené so zaobstaraním náhradných oasobných vecí: oblečenia aj hygienických potrieb. Nárok na odškodné máte aj v prípade poškodenia batožiny. Ak máte zničený kufor alebo napríklad kočík, na niektorých letiskách vám okamžite poskytnú náhradné. Horšie to už je s predmetmi, ktoré boli poškodené, alebo sa stratili z batožiny. Ich stratu alebo zničenie totiž budete musieť preukázať.
Nie vždy sa dá spoľahnúť na ústretové jednanie letísk alebo leteckých spoločností. Nie každý je dostatočne jazykovo podkutý, aby si svoje práva vydobil. Preto urobíte dobre, ak sa pred cestou poistíte. Cestovné poistenie osôb zvyčajne pokrýva aj poistenie batožiny, jej stratu počas prepravy alebo jej neskoré dodanie leteckou spoločnosťou, prípadne aj stratu dokladov či mobilu.