Radíme: Online reputácia
Sociálne médiá sú čoraz častejším aktívnym nástrojom na vyhľadávanie vhodných kandidátov. Ich devízou sú aktuálnosť a popularita, vďaka čomu dnes pomáhajú personalistom a HR manažérom nájsť medzi množstvom profilov zamestnancov.
Najpopulárnejším sociálnym kanálom pre personalistov zostáva LinkedIn. Celkový počet používateľov tejto siete je viac ako 380 miliónov, Slovákov je tu vyše 112 tisíc. Najčastejšie sa v tejto sieti vyhľadávajú ľudia z oblasti informačných technológií či softvérového inžinierstva, finančných služieb, reklamy a marketingu, ako aj z oblasti telekomunikácií. Aj Facebook sa aktívne využíva na hľadanie vhodných uchádzačov o prácu najmä preto, že žiadaní kandidáti sú tu na dosah. Z pohľadu profesií sú na Facebooku na prvých priečkach zastúpení riadiaci pracovníci (30%), obchodníci (21%), administratívni pracovníci (20%), avšak do top 7 patria aj IT špecialisti (15%) či pracovníci z oblasti transportu a logistiky (13%).
Podľa internej analýzy Grafton Slovakia sú na sociálnych sieťach najaktívnejší zástupcovia generácie X a Y, ktorí ich využívajú na internú aj externú komunikáciu. Necelých 20% kandidátov ale nezíska dopytovanú pozíciu kvôli nesprávne uvedeným informáciám v profiloch na sociálnych sieťach či zdieľanému obsahu!
Tipy, ako si budovať online reputáciu:
Dôkladne vyplňte svoj LinkedIn profil a použite v ňom kľúčové slová, ktoré popisujú vaše aktuálne zamestnanie alebo pozíciu, ktorú hľadáte. Personalista sa k vám dostane rýchlejšie.
Aktualizujte fotku vo svojom profile, aby korešpondovala s vašou terajšou podobou. Fotka by mala byť profesionálna (vyhnite sa fotke z dovolenky či momentke pri športovej aktivite).
Vymažte všetky nevhodné fotky a komentáre zo svojho profilu na Facebooku.
Skontrolujte si pre istotu na svojom Facebooku, či nemáte niekde uvedené nevhodné pripomienky ku svojim predošlým zamestnávateľom.
Nastavte si kontrolu obsahu pridávaného vašimi priateľmi, aby ste mali maximálny prehľad o tom, čo sa na vašom profile objaví.
Sociálne médiá sú čoraz častejším aktívnym nástrojom na vyhľadávanie vhodných kandidátov. Ich devízou sú aktuálnosť a popularita, vďaka čomu dnes pomáhajú personalistom a HR manažérom nájsť medzi množstvom profilov zamestnancov.
Najpopulárnejším sociálnym kanálom pre personalistov zostáva LinkedIn. Celkový počet používateľov tejto siete je viac ako 380 miliónov, Slovákov je tu vyše 112 tisíc. Najčastejšie sa v tejto sieti vyhľadávajú ľudia z oblasti informačných technológií či softvérového inžinierstva, finančných služieb, reklamy a marketingu, ako aj z oblasti telekomunikácií. Aj Facebook sa aktívne využíva na hľadanie vhodných uchádzačov o prácu najmä preto, že žiadaní kandidáti sú tu na dosah. Z pohľadu profesií sú na Facebooku na prvých priečkach zastúpení riadiaci pracovníci (30%), obchodníci (21%), administratívni pracovníci (20%), avšak do top 7 patria aj IT špecialisti (15%) či pracovníci z oblasti transportu a logistiky (13%).
Podľa internej analýzy Grafton Slovakia sú na sociálnych sieťach najaktívnejší zástupcovia generácie X a Y, ktorí ich využívajú na internú aj externú komunikáciu. Necelých 20% kandidátov ale nezíska dopytovanú pozíciu kvôli nesprávne uvedeným informáciám v profiloch na sociálnych sieťach či zdieľanému obsahu!
Tipy, ako si budovať online reputáciu:
Dôkladne vyplňte svoj LinkedIn profil a použite v ňom kľúčové slová, ktoré popisujú vaše aktuálne zamestnanie alebo pozíciu, ktorú hľadáte. Personalista sa k vám dostane rýchlejšie.
Aktualizujte fotku vo svojom profile, aby korešpondovala s vašou terajšou podobou. Fotka by mala byť profesionálna (vyhnite sa fotke z dovolenky či momentke pri športovej aktivite).
Vymažte všetky nevhodné fotky a komentáre zo svojho profilu na Facebooku.
Skontrolujte si pre istotu na svojom Facebooku, či nemáte niekde uvedené nevhodné pripomienky ku svojim predošlým zamestnávateľom.
Nastavte si kontrolu obsahu pridávaného vašimi priateľmi, aby ste mali maximálny prehľad o tom, čo sa na vašom profile objaví.