e-Shopping: Polovica Slovákov si tovar vyberá cez smartfóny
Takmer polovica slovenských zákazníkov e-shopov, najmä mladá generácia, si dnes tovar v obchodoch vyberá cez smartfóny. Podiel mobilných návštev internetových obchodov totiž aktuálne medziročne narástol až na 48% a stále rastie.
Medzi výhody mobilných nákupov patria väčší komfort, rýchlosť a prehľadnosť. Zákazníci sa naučili využívať ďalšie výhody – uloženú platobnú kartu či obľúbené produkty. Slováci sú pritom progresívnejší ako Česi, kde podiel návštev dosahuje vyše 40%, no podiel mobilných návštev u našich susedov takisto rastie. V oboch krajinách sa na raste zákazníkov pristupujúcich do e-shopov cez mobily podpisujú smartfóny. Návštevnosť e-shopov z tabletov medziročne stagnuje. Top vyhľadávané produkty sa pritom u jednotlivých zariadení nelíšia: klasikou sú mobilné telefóny, elektronika a aktuálne sezónne tovary. Tento rok boli pri smartfónoch jasným hitom fidget spinner a nafukovací ružový plameniak.
Už aj e-shopy sa naučili, že mať len webovú stránku nestačí. Na rastúci počet návštevníkov aj samotných nákupov reagujú responzívnym alebo mobilným webom či dokonca vlastnou aplikáciou. Podľa Heuréky má dnes už web či aplikáciu pre mobily viac než tretina e-shopov.
Takmer polovica slovenských zákazníkov e-shopov, najmä mladá generácia, si dnes tovar v obchodoch vyberá cez smartfóny. Podiel mobilných návštev internetových obchodov totiž aktuálne medziročne narástol až na 48% a stále rastie.
Medzi výhody mobilných nákupov patria väčší komfort, rýchlosť a prehľadnosť. Zákazníci sa naučili využívať ďalšie výhody – uloženú platobnú kartu či obľúbené produkty. Slováci sú pritom progresívnejší ako Česi, kde podiel návštev dosahuje vyše 40%, no podiel mobilných návštev u našich susedov takisto rastie. V oboch krajinách sa na raste zákazníkov pristupujúcich do e-shopov cez mobily podpisujú smartfóny. Návštevnosť e-shopov z tabletov medziročne stagnuje. Top vyhľadávané produkty sa pritom u jednotlivých zariadení nelíšia: klasikou sú mobilné telefóny, elektronika a aktuálne sezónne tovary. Tento rok boli pri smartfónoch jasným hitom fidget spinner a nafukovací ružový plameniak.
Už aj e-shopy sa naučili, že mať len webovú stránku nestačí. Na rastúci počet návštevníkov aj samotných nákupov reagujú responzívnym alebo mobilným webom či dokonca vlastnou aplikáciou. Podľa Heuréky má dnes už web či aplikáciu pre mobily viac než tretina e-shopov.