Aktuálne: Nebezpečné zimné pneumatiky
Jeseň je už v plnom prúde a s ňou prichádza obdobie prezúvania letných pneumatík na zimné. Majú slovenskí vodiči dostatočné informácie o zimných pneumatikách?
Podľa prieskumu pre značku Matador, ktorý zrealizovala agentúra Nielsen Admosphere (v auguste na vzorke 500 respondentov) vyše tri štvrtiny Slovákov vlastní, alebo šoféruje auto. Viac ako polovica z nich pritom nevie, kedy sa zimné pneumatiky stávajú nebezpečnými. Na Slovensku zákony povoľujú minimálnu hĺbku dezénu na zimnej pneumatike 3 mm. Tento parameter správne identifikovalo len 22% respondentov. Ďaleko viac – takmer 30% vodičov si myslí, že minimálna hĺbka dezénu je 1,6 mm, čo platí pre zákonné minimum pri letných pneumatikách. Ďalších 14% opýtaných si myslí, že správna hodnota je 2 mm, 9% - 4 mm, 5% - 5 mm. Viac ako pätina respondentov nevedelo odpovedať.
Ak už nie sú zimné pneumatiky spôsobilé na ďalšie používanie, je veľmi dôležitá ich likvidácia podmienená zákonom. Väčšina slovenských vodičov volí správny postup: až 63% ich necháva v servise k ekologickej likvidácii a iba 12% ich ešte dojazdí v lete, 23% opýtaných sa vyjadrilo, že tento problém za nich rieši niekto iný. Zimná pneumatika je viditeľne odlišná od tej letnej. Slovenskí šoféri rozoznávajú zimné pneumatiky podľa viacerých faktorov. Prieskum ukázal, že až 44% vodičov spozná zimnú pneumatiku podľa tzv. „alpského symbolu“ vločky v hore. 37% šoférov sa zase orientuje iba podľa vzorky pneumatiky a 17% ju rozozná podľa označenia na bočnej strane pneumatiky „M+S“.
Jeseň je už v plnom prúde a s ňou prichádza obdobie prezúvania letných pneumatík na zimné. Majú slovenskí vodiči dostatočné informácie o zimných pneumatikách?
Podľa prieskumu pre značku Matador, ktorý zrealizovala agentúra Nielsen Admosphere (v auguste na vzorke 500 respondentov) vyše tri štvrtiny Slovákov vlastní, alebo šoféruje auto. Viac ako polovica z nich pritom nevie, kedy sa zimné pneumatiky stávajú nebezpečnými. Na Slovensku zákony povoľujú minimálnu hĺbku dezénu na zimnej pneumatike 3 mm. Tento parameter správne identifikovalo len 22% respondentov. Ďaleko viac – takmer 30% vodičov si myslí, že minimálna hĺbka dezénu je 1,6 mm, čo platí pre zákonné minimum pri letných pneumatikách. Ďalších 14% opýtaných si myslí, že správna hodnota je 2 mm, 9% - 4 mm, 5% - 5 mm. Viac ako pätina respondentov nevedelo odpovedať.
Ak už nie sú zimné pneumatiky spôsobilé na ďalšie používanie, je veľmi dôležitá ich likvidácia podmienená zákonom. Väčšina slovenských vodičov volí správny postup: až 63% ich necháva v servise k ekologickej likvidácii a iba 12% ich ešte dojazdí v lete, 23% opýtaných sa vyjadrilo, že tento problém za nich rieši niekto iný. Zimná pneumatika je viditeľne odlišná od tej letnej. Slovenskí šoféri rozoznávajú zimné pneumatiky podľa viacerých faktorov. Prieskum ukázal, že až 44% vodičov spozná zimnú pneumatiku podľa tzv. „alpského symbolu“ vločky v hore. 37% šoférov sa zase orientuje iba podľa vzorky pneumatiky a 17% ju rozozná podľa označenia na bočnej strane pneumatiky „M+S“.