e-Shopping: Slovensko je lídrom v strednej Európe
V počte elektronických obchodov na obyvateľa nás predbiehajú len Česi, ďaleko za nami zaostali aj Nemci. Navyše až tri štvrtiny Slovákov, ktorí sa pripájajú k internetu aj on-line nakupujú.
Na Slovensku pôsobí zhruba 9 tisíc elektronických obchodov, v Česku je ich až 36 tisíc. O polovicu menej e-shopov na obyvateľa oproti Slovensku má aj Nemecko (70 tisíc e-shopov). V Poľsku pôsobí asi 10 tisíc e-shopov, Rakúsku 6 tisíc, Rumunsku 5 tisíc a Maďarsku len 4,5 tisíca. „Obrat e-shopov na Slovensku medziročne rastie zhruba o 16% a aktuálne tvorí e-commerce asi 6% celkového obchodu“, uviedol Tomáš Braverman. „Internetovú populáciu Slovenska tvoria asi štyri milióny používateľov, zákazníkmi e-shopov sú zhruba tri štvrtiny z nich. Rovnaký podiel e-shopperov sme zachytili aj v Česku a Rakúsku, kým napríklad v Poľsku a Maďarsku je to zhruba polovica. V Rumunsku nakupujú on-line len 2 milióny z 11 miliónov používateľov. Vedie Nemecko, kde v e-shopoch nakupuje asi 85% internetovej populácie.“
Podľa prieskumu Heureky o e-commerce v siedmich krajinách stredoeurópskeho regiónu je vyšší počet e-shopov v jednotlivých krajinách najmä v tradičných oblastiach bielej techniky (chladničky a práčky), čiernej techniky (televízory, notebooky a mobilné telefóny) alebo záhradnej techniky (kosačky). V konkurencii pri predaji liekov onl-ine vedie Poľsko, slabá konkurencia je v prípade Rakúska či Slovenska a v Rumunsku nájdete on-line len extrakty, kvapky, masážne oleje, masti a bylinné čaje, pretože každá krajina má v oblasti predaja liekov inú legislatívu. V Poľsku je však zároveň najväčšia konkurencia v oblasti predaja kontaktných šošoviek.
Na Slovensku je vo väčšine oblastí najväčšia konkurencia spomedzi krajín. Stále sa však na slovenský trh oplatí ísť novým e-shopom ponúkajúcim napríklad plienky, krmivo pre psy, pneumatiky, ale aj parfémy - v týchto oblastiach na Slovensku nie je až taká silná konkurencia.
V počte elektronických obchodov na obyvateľa nás predbiehajú len Česi, ďaleko za nami zaostali aj Nemci. Navyše až tri štvrtiny Slovákov, ktorí sa pripájajú k internetu aj on-line nakupujú.
Na Slovensku pôsobí zhruba 9 tisíc elektronických obchodov, v Česku je ich až 36 tisíc. O polovicu menej e-shopov na obyvateľa oproti Slovensku má aj Nemecko (70 tisíc e-shopov). V Poľsku pôsobí asi 10 tisíc e-shopov, Rakúsku 6 tisíc, Rumunsku 5 tisíc a Maďarsku len 4,5 tisíca. „Obrat e-shopov na Slovensku medziročne rastie zhruba o 16% a aktuálne tvorí e-commerce asi 6% celkového obchodu“, uviedol Tomáš Braverman. „Internetovú populáciu Slovenska tvoria asi štyri milióny používateľov, zákazníkmi e-shopov sú zhruba tri štvrtiny z nich. Rovnaký podiel e-shopperov sme zachytili aj v Česku a Rakúsku, kým napríklad v Poľsku a Maďarsku je to zhruba polovica. V Rumunsku nakupujú on-line len 2 milióny z 11 miliónov používateľov. Vedie Nemecko, kde v e-shopoch nakupuje asi 85% internetovej populácie.“
Podľa prieskumu Heureky o e-commerce v siedmich krajinách stredoeurópskeho regiónu je vyšší počet e-shopov v jednotlivých krajinách najmä v tradičných oblastiach bielej techniky (chladničky a práčky), čiernej techniky (televízory, notebooky a mobilné telefóny) alebo záhradnej techniky (kosačky). V konkurencii pri predaji liekov onl-ine vedie Poľsko, slabá konkurencia je v prípade Rakúska či Slovenska a v Rumunsku nájdete on-line len extrakty, kvapky, masážne oleje, masti a bylinné čaje, pretože každá krajina má v oblasti predaja liekov inú legislatívu. V Poľsku je však zároveň najväčšia konkurencia v oblasti predaja kontaktných šošoviek.
Na Slovensku je vo väčšine oblastí najväčšia konkurencia spomedzi krajín. Stále sa však na slovenský trh oplatí ísť novým e-shopom ponúkajúcim napríklad plienky, krmivo pre psy, pneumatiky, ale aj parfémy - v týchto oblastiach na Slovensku nie je až taká silná konkurencia.