Súdne a správne poplatky je možné uhrádzať už aj cez mobilnú aplikáciu, a to vo všetkých krajinách Európskej únie. K dispozícii sú dve verzie: pre operačný systém Android (od verzie 4.4 a vyššie) aj pre operačný systém iOS.
Aplikáciu pre Android spustila Slovenská pošta v obmedzenej prevádzke vo februári 2016 a teraz je k dispozícii plne funkčná. Od leta t.r. bola dostupná aj v Rakúsku a krajinách V4. V uplynulých dňoch sa sprístupnila pre zvyšné krajiny Európskej únie a pripojila sa k nej aj verzia pre operačný systém iOS. Po stiahnutí do telefónu je potrebné si založiť účet a vybrať konkrétnu službu. Platí sa prostredníctvom platobnej karty alebo Poštovej karty. V aplikácii sa následne vygeneruje QR kód, ktorým sa používateľ vo svojom mobile preukáže na úrade. Takto zakúpený e-Kolok je možné použiť do 30 dní, prípadne je možné ho v rámci dňa, v ktorom bol kúpený, stornovať.
Okrem oboch verzií mobilných aplikácií funguje naďalej aj webová aplikácia e-Kolok. Zároveň je možné naďalej platiť prostredníctvom platobných terminálov, takzvaných kioskov. Ďalšou možnosťou sú potvrdenia o úhrade správneho či súdneho poplatku, ktoré je možné kúpiť na požadovanú hodnotu vo vybraných pobočkách Slovenskej pošty a k dispozícii sú tiež POS terminály na úradoch.
Aplikáciu pre Android spustila Slovenská pošta v obmedzenej prevádzke vo februári 2016 a teraz je k dispozícii plne funkčná. Od leta t.r. bola dostupná aj v Rakúsku a krajinách V4. V uplynulých dňoch sa sprístupnila pre zvyšné krajiny Európskej únie a pripojila sa k nej aj verzia pre operačný systém iOS. Po stiahnutí do telefónu je potrebné si založiť účet a vybrať konkrétnu službu. Platí sa prostredníctvom platobnej karty alebo Poštovej karty. V aplikácii sa následne vygeneruje QR kód, ktorým sa používateľ vo svojom mobile preukáže na úrade. Takto zakúpený e-Kolok je možné použiť do 30 dní, prípadne je možné ho v rámci dňa, v ktorom bol kúpený, stornovať.
Okrem oboch verzií mobilných aplikácií funguje naďalej aj webová aplikácia e-Kolok. Zároveň je možné naďalej platiť prostredníctvom platobných terminálov, takzvaných kioskov. Ďalšou možnosťou sú potvrdenia o úhrade správneho či súdneho poplatku, ktoré je možné kúpiť na požadovanú hodnotu vo vybraných pobočkách Slovenskej pošty a k dispozícii sú tiež POS terminály na úradoch.