Dve tretiny zástupcov e-shopov na Slovensku očakávajú, že ich obrat sa v predvianočnom období zvýši do 20%. Polovica zároveň odhaduje, že nárast obratu počas tejto vianočnej sezóny oproti minulému roku bude medzi 16 – 30%.
Podľa prieskumu, ktorý zrealizovali KPMG a ui42 formou on-line dotazníka, viac ako dve pätiny respondentov považujú za najväčšiu konkurenčnú výhodu širší sortiment. Jedna štvrtina opýtaných zas považuje za svoju prednosť efektívny marketing. Na prilákanie širšej zákazníckej základne 42% e-shopov investovalo za rok 2017 najviac prostriedkov do marketingu a propagácie. Napriek obhájenej prvej priečke medzi investíciami to znamená pokles o 12% oproti minulému roku. Tretina opýtaných zainvestovala do dizajnu a funkcionality svojho on-line obchodu, čo je výsledok na rovnakej úrovni ako v roku 2016.
Slovenské e-shopy za posledný rok najviac vylepšili marketing. Myslí si to rovná polovica opýtaných v prieskume. Štvrtina považuje za najväčšie zlepšenie oblasť „user experience“ – teda užívateľský zážitok, ktorý sa v dnešnom svete on-line marketingu spája najmä s dizajnom webov. Takmer tri pätiny zástupcov slovenských e-shopov hľadajú inšpirácie a relevantné informácie pre biznis v online článkoch, na sociálnych sieťach alebo na blogoch. Štvrtina naopak uprednostňuje školenia a semináre.
Aj keď sa môže zdať, že e-shopy sú dnes v kurze a ľudia si ich preto zakladajú ako ďalší zdroj príjmu, podľa výsledkov aktuálneho prieskumu to nie je pravda. Dve tretiny opýtaných potvrdili, že e-shop, ktorý spravujú, je aktuálne jediný zdroj ich príjmu. Zvyšná tretina respondentov sa popri e-shope venuje aj inému podnikaniu. Podľa prieskumu slovenské e-shopy vznikali v poslednom období najmä z dôvodu zaplniť miesto na trhu a urobiť tradičný model e-shopu inak. Túto možnosť si zhodne zvolilo viac ako 40% respondentov. Odsunuli tak na tretie miesto top motiváciu z roku 2016, ktorou bola túžba majiteľov mať vlastné podnikanie.
Podľa prieskumu, ktorý zrealizovali KPMG a ui42 formou on-line dotazníka, viac ako dve pätiny respondentov považujú za najväčšiu konkurenčnú výhodu širší sortiment. Jedna štvrtina opýtaných zas považuje za svoju prednosť efektívny marketing. Na prilákanie širšej zákazníckej základne 42% e-shopov investovalo za rok 2017 najviac prostriedkov do marketingu a propagácie. Napriek obhájenej prvej priečke medzi investíciami to znamená pokles o 12% oproti minulému roku. Tretina opýtaných zainvestovala do dizajnu a funkcionality svojho on-line obchodu, čo je výsledok na rovnakej úrovni ako v roku 2016.
Slovenské e-shopy za posledný rok najviac vylepšili marketing. Myslí si to rovná polovica opýtaných v prieskume. Štvrtina považuje za najväčšie zlepšenie oblasť „user experience“ – teda užívateľský zážitok, ktorý sa v dnešnom svete on-line marketingu spája najmä s dizajnom webov. Takmer tri pätiny zástupcov slovenských e-shopov hľadajú inšpirácie a relevantné informácie pre biznis v online článkoch, na sociálnych sieťach alebo na blogoch. Štvrtina naopak uprednostňuje školenia a semináre.
Aj keď sa môže zdať, že e-shopy sú dnes v kurze a ľudia si ich preto zakladajú ako ďalší zdroj príjmu, podľa výsledkov aktuálneho prieskumu to nie je pravda. Dve tretiny opýtaných potvrdili, že e-shop, ktorý spravujú, je aktuálne jediný zdroj ich príjmu. Zvyšná tretina respondentov sa popri e-shope venuje aj inému podnikaniu. Podľa prieskumu slovenské e-shopy vznikali v poslednom období najmä z dôvodu zaplniť miesto na trhu a urobiť tradičný model e-shopu inak. Túto možnosť si zhodne zvolilo viac ako 40% respondentov. Odsunuli tak na tretie miesto top motiváciu z roku 2016, ktorou bola túžba majiteľov mať vlastné podnikanie.