Proti spamu aktívne bojuje už 43% používateľov internetu. Až polovica z ich oznamovateľov tak robí kvôli nerelevantnému obsahu.
Vyplynulo to z prieskumu Mailkit (500 respondentov,ČR), podľa ktorého každému druhému používateľovi príde za týždeň už viac ako 15 emailov považovaných za spam. Takmer 40% respondentov si pri slove spam vybaví nevyžiadanú poštu, pre takmer 20% znamená obťažujúce emaily, pre 16% ide o reklamu a 15% v spame vidí potenciálnu hrozbu zavírenia svojich zariadení. Spomedzi používateľov mailových klientov dnes už 43% ovláda spôsoby, ako proti spamu bojovať. Z tejto skupiny až sedem z desiatich používateľov priamo označuje nevyžiadanú poštu ako spam a má nastavené pravidlá pre prichádzajúcu poštu. V prípade nevyžiadaných newsletterov a obchodných ponúk sa 63% užívateľov nemá problém odhlásiť na webovej stránke odosielateľa.
A kedy používatelia nahlasujú e-maily ako spam? V 55% je to vtedy, keď dostávajú emaily, na ktorých odber sa neprihlásili. Polovica respondentov uvádza ako dôvod aj posielanie pre nich nerelevantného obsahu a 40% sa sťažuje na emaily, ktoré dostávajú od rovnakého odosielateľa príliš často. Z hľadiska frekvencie a počtu nevyžiadaných emailov až 49% respondentov uviedlo, že vo svojej schránke dostáva za týždeň viac ako 15 spamov.
Vyplynulo to z prieskumu Mailkit (500 respondentov,ČR), podľa ktorého každému druhému používateľovi príde za týždeň už viac ako 15 emailov považovaných za spam. Takmer 40% respondentov si pri slove spam vybaví nevyžiadanú poštu, pre takmer 20% znamená obťažujúce emaily, pre 16% ide o reklamu a 15% v spame vidí potenciálnu hrozbu zavírenia svojich zariadení. Spomedzi používateľov mailových klientov dnes už 43% ovláda spôsoby, ako proti spamu bojovať. Z tejto skupiny až sedem z desiatich používateľov priamo označuje nevyžiadanú poštu ako spam a má nastavené pravidlá pre prichádzajúcu poštu. V prípade nevyžiadaných newsletterov a obchodných ponúk sa 63% užívateľov nemá problém odhlásiť na webovej stránke odosielateľa.
A kedy používatelia nahlasujú e-maily ako spam? V 55% je to vtedy, keď dostávajú emaily, na ktorých odber sa neprihlásili. Polovica respondentov uvádza ako dôvod aj posielanie pre nich nerelevantného obsahu a 40% sa sťažuje na emaily, ktoré dostávajú od rovnakého odosielateľa príliš často. Z hľadiska frekvencie a počtu nevyžiadaných emailov až 49% respondentov uviedlo, že vo svojej schránke dostáva za týždeň viac ako 15 spamov.