Popradská mestská hromadná doprava testuje prvý elektrobus Leonis Electric od slovenského výrobcu.
Leonis Electric je prototypovým elektrobusom výrobcu Troliga Bus z Levoče. Elektrobus je plne nízkopodlažný a batérie má umiestnené na streche. Pohon zabezpečujú synchrónne elektromotory s permanentným magnetom umiestené v nábojoch kolies zadnej nápravy od firmy Ziehl-Abegg.
Elektrická energia z batérií umiestnených na streche vozidla by mala zabezpečiť dojazd okolo 200 km. Elektrický Leonis by mal byť podľa výrobcu schopný prevádzky aj počas tatranských zím, keďže batérie by mali byť funkčné až do -40 °C.
Firma predstavila aj druhý elektrobus Leonis s odlišným dizajnom. Neskôr by sa mal rovnako otestovať v Poprade.
Leonis Electric je prototypovým elektrobusom výrobcu Troliga Bus z Levoče. Elektrobus je plne nízkopodlažný a batérie má umiestnené na streche. Pohon zabezpečujú synchrónne elektromotory s permanentným magnetom umiestené v nábojoch kolies zadnej nápravy od firmy Ziehl-Abegg.
Elektrická energia z batérií umiestnených na streche vozidla by mala zabezpečiť dojazd okolo 200 km. Elektrický Leonis by mal byť podľa výrobcu schopný prevádzky aj počas tatranských zím, keďže batérie by mali byť funkčné až do -40 °C.
Firma predstavila aj druhý elektrobus Leonis s odlišným dizajnom. Neskôr by sa mal rovnako otestovať v Poprade.