Do vozidlového parku Dopravného podniku Bratislava pribudli prvé elektrobusy. Celkovo ich bude 18 a v premávke budú všetky do júna 2018.
V uliciach Bratislavy už začali jazdiť prvé z nich v rámci bežných liniek MHD. Elektronabíjacie stanice sú umiestnené primárne vo vozovni Krasňany a Jurajov Dvor. Dve nabíjacie miesta sú naplánované na trase elektrobusov na Kollárovom námestí a na Patrónke. Vozidlá budú nabíjané aj počas dňa na rýchlonabíjačkách, ale aj pomocou pantografových ramien. V noci budú nabíjané pomocou nabíjačiek vo vozovniach. Dojazd vozidiel je bez priebežného dobíjania min. 160 km.
Všetky elektrobusy sú nízkopodlažné, plne klimatizované, s vnútorným aj vonkajším kamerovým systémom. Vybavené sú modernými technológiami, nebude chýbať ani wi-fi pripojenie či USB nabíjačky. Po nasadení elektrobusov klesne zaťaženie životného prostredia približne o 976, 61kg/rok oxidu uhoľnatého, o 277, 74 kg/rok aromatických uhľovodíkov, o 1914,42 kg/rok oxidu dusíka a o 12,61 kg/rok pevných častíc. Maximálna obsaditeľnosť elektrobusu s dĺžkou 12 metrov je 106 osôb z toho 33 + 1 na sedenie, maximálna obsaditeľnosť vozidla do 9 metrov je 54 osôb z toho 16 + 1 na sedenie. Elektrobusy sú taktiež vybavené elektronickým počítaním cestujúcich.
Nákup elektrobusov bol financovaný z fondov EÚ. Celková suma za 18 ks vozidiel je 10,4 mil. eur. bez DPH, pričom z fondov EÚ sa financovala čiastka 8, 5 mil. eur, zo štátneho rozpočtu 1 mil. eur a 900 tisíc eur bolo vykryté z rozpočtu mesta.
V uliciach Bratislavy už začali jazdiť prvé z nich v rámci bežných liniek MHD. Elektronabíjacie stanice sú umiestnené primárne vo vozovni Krasňany a Jurajov Dvor. Dve nabíjacie miesta sú naplánované na trase elektrobusov na Kollárovom námestí a na Patrónke. Vozidlá budú nabíjané aj počas dňa na rýchlonabíjačkách, ale aj pomocou pantografových ramien. V noci budú nabíjané pomocou nabíjačiek vo vozovniach. Dojazd vozidiel je bez priebežného dobíjania min. 160 km.
Všetky elektrobusy sú nízkopodlažné, plne klimatizované, s vnútorným aj vonkajším kamerovým systémom. Vybavené sú modernými technológiami, nebude chýbať ani wi-fi pripojenie či USB nabíjačky. Po nasadení elektrobusov klesne zaťaženie životného prostredia približne o 976, 61kg/rok oxidu uhoľnatého, o 277, 74 kg/rok aromatických uhľovodíkov, o 1914,42 kg/rok oxidu dusíka a o 12,61 kg/rok pevných častíc. Maximálna obsaditeľnosť elektrobusu s dĺžkou 12 metrov je 106 osôb z toho 33 + 1 na sedenie, maximálna obsaditeľnosť vozidla do 9 metrov je 54 osôb z toho 16 + 1 na sedenie. Elektrobusy sú taktiež vybavené elektronickým počítaním cestujúcich.
Nákup elektrobusov bol financovaný z fondov EÚ. Celková suma za 18 ks vozidiel je 10,4 mil. eur. bez DPH, pričom z fondov EÚ sa financovala čiastka 8, 5 mil. eur, zo štátneho rozpočtu 1 mil. eur a 900 tisíc eur bolo vykryté z rozpočtu mesta.