V Bratislave ako prvom meste v strednej a východnej Európe pribudla nová nabíjacia stanica pre elektromobily, ktorá má výrazne skrátiť čas dobíjania elektromobilov.
Podpredseda Európskej komisie Maroš Šefčovič vyhlásil, že do roku 2030 by malo mať každé tretie auto v EÚ čistý pohon, čiže aby bolo poháňané elektrinou, vodíkovým motorom alebo malo minimálne veľmi silnú hybridnú zložku. Najmä v mestách by sa mali využívať motory, ktoré neemitujú žiadne škodlivé emisie. Je to dôležité pre zdravie obyvateľov EÚ, kde každý rok predčasne zomiera 400.000 ľudí práve kvôli chorobám spôsobených nadmernými emisiami v mestách. A je to dôležité aj pre technologické líderstvo vo svete.
Pred pár mesiacmi bol prijatý balík opatrení tzv. čistej mobility pre Európu, v ktorom boli zdôraznené všetky parametre potrebné pre elektromobilitu v nasledujúcej dekáde. Zároveň sa tu zdôraznilo urýchliť budovanie infraštruktúry pre čistý pohon. V Európe potrebujeme 800.000 nabíjacích staníc, dnes ich má 200.000. Preto je do roku 2020 na podporu budovania infraštruktúry vyčlenených 900 miliónov eur.
Podpredseda Európskej komisie Maroš Šefčovič vyhlásil, že do roku 2030 by malo mať každé tretie auto v EÚ čistý pohon, čiže aby bolo poháňané elektrinou, vodíkovým motorom alebo malo minimálne veľmi silnú hybridnú zložku. Najmä v mestách by sa mali využívať motory, ktoré neemitujú žiadne škodlivé emisie. Je to dôležité pre zdravie obyvateľov EÚ, kde každý rok predčasne zomiera 400.000 ľudí práve kvôli chorobám spôsobených nadmernými emisiami v mestách. A je to dôležité aj pre technologické líderstvo vo svete.
Pred pár mesiacmi bol prijatý balík opatrení tzv. čistej mobility pre Európu, v ktorom boli zdôraznené všetky parametre potrebné pre elektromobilitu v nasledujúcej dekáde. Zároveň sa tu zdôraznilo urýchliť budovanie infraštruktúry pre čistý pohon. V Európe potrebujeme 800.000 nabíjacích staníc, dnes ich má 200.000. Preto je do roku 2020 na podporu budovania infraštruktúry vyčlenených 900 miliónov eur.