Počas troch predvianočných týždňov sa počet platieb u obchodníkov na internete v priemere zdvojnásobil, v niektorých e-shopoch vzrástla hodnota predaného tovaru aj niekoľkonásobne. Najvyššie sumy sme platili v priemere za elektroniku – až 185 eur a za letenky 474 eur.
Na vianočných nákupoch obyvatelia Slovenska ani v tomto roku nešetrili. Najviac žiadanými darčekmi boli elektronika, športové potreby, odevy, knihy a hračky. Vzrástol záujem aj o zážitkové darčeky, najmä letenky a vstupenky na kultúrne či športové podujatia. Uprednostňovali nákupy realizované prostredníctvom platobných kariet. VÚB zaznamenala nárast počtu platieb kartou najmä v posledných týždňoch roka. Najsilnejším nákupným obdobím boli dni medzi 21.a 23. decembrom, kedy bolo používanie kariet najintenzívnejšie. V druhej polovici adventu sme nechali v supermarketoch približne o tretinu viac peňazí ako začiatkom decembra. Obrovský nárast posledných desať dní pred Vianocami zaznamenali najmä predajcovia kníh (takmer o 100% v porovnaní so začiatkom mesiaca) a s blížiacim sa termínom sviatkov sme kupovali aj 2,5 krát viac šperkov ako v úvode adventu. Zaujímavé je, že znovu sa nakupovalo najmä na poslednú chvíľu – teda posledný týždeň pred Vianocami, kedy prudko rástol počet realizovaných platieb. Vo všeobecnosti platí, že drahšie darčeky ľudia nakupujú skôr v predstihu a pri nákupoch na poslednú chvíľu ide o nižšiu hodnotu.
Opäť vzrástol aj počet Slovákov, ktorí nakupovali v e-shopoch a využili na platenie internetbanking a prevod peňazí priamo zo svojho účtu. Túto cestu zvolili desiatky tisíc ľudí. Najväčší nárast platieb u obchodníkov na internete zaznamenala VÚB pri e-shopoch s elektronikou, lístkami na kultúrne a športové podujatia a už tradične aj s knihami. Pri hodnotení výšky platieb okrem elektroniky viedli aj e-shopy s letenkami. A nárast počtu platieb bol citeľný aj u dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko.
Slováci si opäť zdroje na zvýšené výdavky na Vianoce doplnili pôžičkou. Pred sviatkami stúpol o viac ako pätinu najmä záujem o menšie pôžičky do 3.000 eur. V tejto sume neboli zahrnuté len darčeky, ale často aj rôzne vylepšenia do domácnosti či cestovanie.
Na vianočných nákupoch obyvatelia Slovenska ani v tomto roku nešetrili. Najviac žiadanými darčekmi boli elektronika, športové potreby, odevy, knihy a hračky. Vzrástol záujem aj o zážitkové darčeky, najmä letenky a vstupenky na kultúrne či športové podujatia. Uprednostňovali nákupy realizované prostredníctvom platobných kariet. VÚB zaznamenala nárast počtu platieb kartou najmä v posledných týždňoch roka. Najsilnejším nákupným obdobím boli dni medzi 21.a 23. decembrom, kedy bolo používanie kariet najintenzívnejšie. V druhej polovici adventu sme nechali v supermarketoch približne o tretinu viac peňazí ako začiatkom decembra. Obrovský nárast posledných desať dní pred Vianocami zaznamenali najmä predajcovia kníh (takmer o 100% v porovnaní so začiatkom mesiaca) a s blížiacim sa termínom sviatkov sme kupovali aj 2,5 krát viac šperkov ako v úvode adventu. Zaujímavé je, že znovu sa nakupovalo najmä na poslednú chvíľu – teda posledný týždeň pred Vianocami, kedy prudko rástol počet realizovaných platieb. Vo všeobecnosti platí, že drahšie darčeky ľudia nakupujú skôr v predstihu a pri nákupoch na poslednú chvíľu ide o nižšiu hodnotu.
Opäť vzrástol aj počet Slovákov, ktorí nakupovali v e-shopoch a využili na platenie internetbanking a prevod peňazí priamo zo svojho účtu. Túto cestu zvolili desiatky tisíc ľudí. Najväčší nárast platieb u obchodníkov na internete zaznamenala VÚB pri e-shopoch s elektronikou, lístkami na kultúrne a športové podujatia a už tradične aj s knihami. Pri hodnotení výšky platieb okrem elektroniky viedli aj e-shopy s letenkami. A nárast počtu platieb bol citeľný aj u dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko.
Slováci si opäť zdroje na zvýšené výdavky na Vianoce doplnili pôžičkou. Pred sviatkami stúpol o viac ako pätinu najmä záujem o menšie pôžičky do 3.000 eur. V tejto sume neboli zahrnuté len darčeky, ale často aj rôzne vylepšenia do domácnosti či cestovanie.