Štátny pedagogický ústav bude spolupracovať s múzeom výpočtovej techniky v marci až apríli tohto roka na pracovných dielňach pre učiteľov základných a stredných škôl, ktoré budú zamerané na prezentáciu predmetov a dokumentov dokladujúcich výskum, vývoj, výrobu a aplikácie informačno-komunikačných technológií na Slovensku.
V súčasnosti možno pozorovať zníženie záujmu o štúdium prírodovedných a technických vied, čo sa prejavuje aj postupným poklesom vedomostí z matematiky a fyziky, ktoré sú veľmi úzko prepojené s informačnými technológiami. Znalosti z IT technológií pomáhajú aj pri štúdiu niektorých humanitných vied, ktoré vyžadujú logické a kauzálne uvažovanie. Spojenie vyučovania matematiky, fyziky ale napríklad aj chémie s informatikou by mohlo dosiahnuť synergický efekt v zvýšení záujmu a zároveň úrovne vyučovania týchto predmetov. „Jednou z možností, ako podporiť tento trend, je vzdelávať učiteľov informatiky formou jednorazových seminárov alebo pracovných dielní priamo v múzeu výpočtovej techniky, kde by sa mohli prakticky a názornou formou oboznámiť s vývojom informatiky a tieto vedomosti a zručnosti použiť nielen počas exkurzie ale aj v predmete ako takom", podčiarkol Ľudovít Hajduk, riaditeľ ŠPÚ.
Maximálne 20-členné skupiny učiteľov pod vedením odborného lektora absolvujú detailnú prehliadku exponátov múzea spojenú s výkladom tematických okruhov o kódovaní informácií, o pojme algoritmus s príkladmi výpočtov, logických obvodoch, spínacích prvkoch, vývoji archivačných médií a o operačných pamätiach. Záujemcovia o túto formu štúdia IT v rámci projektu Počítačové múzeum sa môžu prihlásiť na martin.sperka@savba.sk.
V súčasnosti možno pozorovať zníženie záujmu o štúdium prírodovedných a technických vied, čo sa prejavuje aj postupným poklesom vedomostí z matematiky a fyziky, ktoré sú veľmi úzko prepojené s informačnými technológiami. Znalosti z IT technológií pomáhajú aj pri štúdiu niektorých humanitných vied, ktoré vyžadujú logické a kauzálne uvažovanie. Spojenie vyučovania matematiky, fyziky ale napríklad aj chémie s informatikou by mohlo dosiahnuť synergický efekt v zvýšení záujmu a zároveň úrovne vyučovania týchto predmetov. „Jednou z možností, ako podporiť tento trend, je vzdelávať učiteľov informatiky formou jednorazových seminárov alebo pracovných dielní priamo v múzeu výpočtovej techniky, kde by sa mohli prakticky a názornou formou oboznámiť s vývojom informatiky a tieto vedomosti a zručnosti použiť nielen počas exkurzie ale aj v predmete ako takom", podčiarkol Ľudovít Hajduk, riaditeľ ŠPÚ.
Maximálne 20-členné skupiny učiteľov pod vedením odborného lektora absolvujú detailnú prehliadku exponátov múzea spojenú s výkladom tematických okruhov o kódovaní informácií, o pojme algoritmus s príkladmi výpočtov, logických obvodoch, spínacích prvkoch, vývoji archivačných médií a o operačných pamätiach. Záujemcovia o túto formu štúdia IT v rámci projektu Počítačové múzeum sa môžu prihlásiť na martin.sperka@savba.sk.