Mať nejaký úver, platobnú kartu, účet v banke, sporenie alebo poistenie je samozrejmosťou pre väčšinu Slovákov. Poznať ale výhody, ktoré tieto finančné produkty so sebou prinášajú, už také samozrejmé nie je.
Až 60% ľudí ich nepozná vôbec alebo ak áno, tak len veľmi povrchne. Ukázal to prieskum, ktorý pre Home Credit urobila agentúra STEM/MARK. Ľudí zaujíma predovšetkým cena, nie pridaná hodnota. Najrozhodujúcejším kritériom pri výbere konkrétneho finančného produktu je totiž práve to, koľko ich to bude stáť (základné kritérium pre deväť z desiatich ľudí). Dôležitú úlohu zohráva aj osobná skúsenosť, ako aj faktor stability a dôvery v poskytovateľa. Na druhej strane, reklama na nejaký finančný produkt na Slovákov až tak nezaberá. Pri výbere zaváži len u necelých 30% ľudí.
Vedenie účtu zdarma, zvýhodnený úrok, bezplatné poistenie, rôzne zľavy, vernostné body či peniaze z nákupu späť alebo asistenčné služby sú konkrétne výhody, ktoré môžu ľudia využívať napríklad v súvislosti s bežným bankovým účtom, pôžičkou alebo platobnou kartou. Avšak takmer 20% ľudí takéto výhody vôbec nepozná a ďalších viac ako 40% ich pozná len čiastočne. Pomerne dobre ich pozná asi tretina a veľmi dobre len 5% opýtaných.
Okrem vedenia účtu zdarma Slováci najčastejšie využívajú zvýhodnený úrok a prvú trojku uzatvára benefit spojený s peniazmi na nákup späť.
Až 60% ľudí ich nepozná vôbec alebo ak áno, tak len veľmi povrchne. Ukázal to prieskum, ktorý pre Home Credit urobila agentúra STEM/MARK. Ľudí zaujíma predovšetkým cena, nie pridaná hodnota. Najrozhodujúcejším kritériom pri výbere konkrétneho finančného produktu je totiž práve to, koľko ich to bude stáť (základné kritérium pre deväť z desiatich ľudí). Dôležitú úlohu zohráva aj osobná skúsenosť, ako aj faktor stability a dôvery v poskytovateľa. Na druhej strane, reklama na nejaký finančný produkt na Slovákov až tak nezaberá. Pri výbere zaváži len u necelých 30% ľudí.
Vedenie účtu zdarma, zvýhodnený úrok, bezplatné poistenie, rôzne zľavy, vernostné body či peniaze z nákupu späť alebo asistenčné služby sú konkrétne výhody, ktoré môžu ľudia využívať napríklad v súvislosti s bežným bankovým účtom, pôžičkou alebo platobnou kartou. Avšak takmer 20% ľudí takéto výhody vôbec nepozná a ďalších viac ako 40% ich pozná len čiastočne. Pomerne dobre ich pozná asi tretina a veľmi dobre len 5% opýtaných.
Okrem vedenia účtu zdarma Slováci najčastejšie využívajú zvýhodnený úrok a prvú trojku uzatvára benefit spojený s peniazmi na nákup späť.