Spotrebitelia počas minulého roka utratili v obchodoch na Slovensku takmer 21 miliárd eur. V porovnaní s rokom 2016 sa tak tržby maloobchodníkov zvýšili o 8,4%.
Medzi jednotlivými regiónmi sú však badateľné rozdiely. Podľa analýzy Poštovej banky a údajov Štatistického úradu SR najviac zarobili obchodníci Bratislavského kraja, kde Slováci minuli vyše 10 miliárd eur, takmer polovicu z celoslovenských tržieb. Takmer každé druhé euro sme tak utratili v obchodoch v bratislavskom regióne. Dôvodov je podľa analytičky Jany Glasovej viacero. Bratislava a jej okolie sú u obchodníkov obľúbené pre vyššiu hustotu obyvateľstva, lepšie zárobky, a teda aj vyššiu kúpnu silu. Preto má väčšina obchodných reťazcov a značiek v tomto regióne svoje zastúpenie. Navyše, do Bratislavy radi zavítajú za nákupmi aj obyvatelia z ostatných kútov Slovenska. Zároveň množstvo Slovákov dochádza do Bratislavy za prácou či štúdiom, a teda v nej, samozrejme, aj nakupujú a míňajú. Zabúdať nesmieme ani na zahraničných turistov, ktorí pri návšteve Bratislavy čo-to utratia v miestnych obchodoch. Pri štatistikách však nemožno podľa jej slov vylúčiť ani prípady, kedy má centrála obchodov sídlo v Bratislave a tržby jej filiálok z iných kútov Slovenska sa zarátajú do Bratislavského kraja, napríklad v prípade internetových obchodov.
Naopak, najmenší podiel z celkových tržieb v maloobchode na Slovensku pripadá na Košický kraj, a to 5,5%. Podiel ostatných regiónov na celoslovenských tržbách sa pohyboval vlani na úrovni okolo 6, % až 8%. Medziročne vyššie tržby dosiahli podľa Glasovej maloobchodníci v takmer všetkých regiónoch. Najvýraznejšie dokázali svoje tržby zvýšiť predajcovia v Košickom kraji, a to o 16,8%, nasledoval Žilinský kraj s 15,2% nárastom a Prešovský kraj, kde vzrástli tržby v maloobchode o 13,6%. Pokles tržieb zaznamenali jedine obchodníci v trenčianskom regióne, a aj to len veľmi mierny, o 0,5%.
Medzi jednotlivými regiónmi sú však badateľné rozdiely. Podľa analýzy Poštovej banky a údajov Štatistického úradu SR najviac zarobili obchodníci Bratislavského kraja, kde Slováci minuli vyše 10 miliárd eur, takmer polovicu z celoslovenských tržieb. Takmer každé druhé euro sme tak utratili v obchodoch v bratislavskom regióne. Dôvodov je podľa analytičky Jany Glasovej viacero. Bratislava a jej okolie sú u obchodníkov obľúbené pre vyššiu hustotu obyvateľstva, lepšie zárobky, a teda aj vyššiu kúpnu silu. Preto má väčšina obchodných reťazcov a značiek v tomto regióne svoje zastúpenie. Navyše, do Bratislavy radi zavítajú za nákupmi aj obyvatelia z ostatných kútov Slovenska. Zároveň množstvo Slovákov dochádza do Bratislavy za prácou či štúdiom, a teda v nej, samozrejme, aj nakupujú a míňajú. Zabúdať nesmieme ani na zahraničných turistov, ktorí pri návšteve Bratislavy čo-to utratia v miestnych obchodoch. Pri štatistikách však nemožno podľa jej slov vylúčiť ani prípady, kedy má centrála obchodov sídlo v Bratislave a tržby jej filiálok z iných kútov Slovenska sa zarátajú do Bratislavského kraja, napríklad v prípade internetových obchodov.
Naopak, najmenší podiel z celkových tržieb v maloobchode na Slovensku pripadá na Košický kraj, a to 5,5%. Podiel ostatných regiónov na celoslovenských tržbách sa pohyboval vlani na úrovni okolo 6, % až 8%. Medziročne vyššie tržby dosiahli podľa Glasovej maloobchodníci v takmer všetkých regiónoch. Najvýraznejšie dokázali svoje tržby zvýšiť predajcovia v Košickom kraji, a to o 16,8%, nasledoval Žilinský kraj s 15,2% nárastom a Prešovský kraj, kde vzrástli tržby v maloobchode o 13,6%. Pokles tržieb zaznamenali jedine obchodníci v trenčianskom regióne, a aj to len veľmi mierny, o 0,5%.