Z pohodlia domova nakupuje aspoň príležitostne potraviny 25% Slovákov, pričom 14% opakovane v priebehu roka. Ďalších 12% opýtaných by službu rado využívalo, ale nemajú k nej prístup.
Podľa prieskumu Mastercard (na reprezentatívnej vzorke 1.500 respondentov internetovej populácie SR metódou on-line dopytovania, február 2018) možnosť nakúpiť si potraviny cez internet vítajú predovšetkým zákazníci, pre ktorých je ťažké dopraviť sa do kamennej predajne, alebo sú v časovej tiesni. Štvrtina opýtaných, predovšetkým rodiny s deťmi, týmto spôsobom ale zabezpečuje bežné nákupy. V menších mestách ľudia preferujú e-shop z dôvodu obmedzeného sortimentu v miestnej predajni potravín. Práve v tomto segmente záujemcov sa ale často dopyt po on-line nákupoch nestretáva so zodpovedajúcou ponukou.
Najväčšia časť nakupujúcich (33%) nakupuje čerstvé, ale aj trvanlivé potraviny. Nákup len trvanlivého tovaru uprednostňuje pätina respondentov, zatiaľčo iba čerstvé potraviny si dáva domov dovážať 11%. Štvrtina respondentov cez internet nakupuje tovar v akciách. Najviac na celom Slovensku ľudia nakupujú potraviny on-line v Nitrianskom kraji, najmenší záujem je v Žilinskom kraji.
Tri štvrtiny zákazníkov uprednostňujú na objednanie tovaru osobný počítač alebo notebook. Mobilný telefón na on-line nákup cez webovú stránku obchodníka používa necelá pätina respondentov, preferuje ho iba 11%. Keď ale vezmeme do úvahy vekovú skupinu zákazníkov do 24 rokov, tento pomer sa zvýši na 20%.
Podľa prieskumu Mastercard (na reprezentatívnej vzorke 1.500 respondentov internetovej populácie SR metódou on-line dopytovania, február 2018) možnosť nakúpiť si potraviny cez internet vítajú predovšetkým zákazníci, pre ktorých je ťažké dopraviť sa do kamennej predajne, alebo sú v časovej tiesni. Štvrtina opýtaných, predovšetkým rodiny s deťmi, týmto spôsobom ale zabezpečuje bežné nákupy. V menších mestách ľudia preferujú e-shop z dôvodu obmedzeného sortimentu v miestnej predajni potravín. Práve v tomto segmente záujemcov sa ale často dopyt po on-line nákupoch nestretáva so zodpovedajúcou ponukou.
Najväčšia časť nakupujúcich (33%) nakupuje čerstvé, ale aj trvanlivé potraviny. Nákup len trvanlivého tovaru uprednostňuje pätina respondentov, zatiaľčo iba čerstvé potraviny si dáva domov dovážať 11%. Štvrtina respondentov cez internet nakupuje tovar v akciách. Najviac na celom Slovensku ľudia nakupujú potraviny on-line v Nitrianskom kraji, najmenší záujem je v Žilinskom kraji.
Tri štvrtiny zákazníkov uprednostňujú na objednanie tovaru osobný počítač alebo notebook. Mobilný telefón na on-line nákup cez webovú stránku obchodníka používa necelá pätina respondentov, preferuje ho iba 11%. Keď ale vezmeme do úvahy vekovú skupinu zákazníkov do 24 rokov, tento pomer sa zvýši na 20%.