Ľudia sa denne zbavujú
svojich ojazdených miláčikov, nie vždy im za ne ale v autobazároch dajú tú
najlepšiu cenu. Zmeniť to má nová aplikácia.
Algorithmic Pricing
dokáže analyzovať dáta o ojazdených vozidlách na slovenskom trhu a na
základe týchto dát potom určiť najvýhodnejšiu cenu ako pre výkup, tak aj pre
následný predaj automobilu. „Aplikácia
chráni pred chybným odhadom ceny. Jej algoritmus okamžite porovná reálne
vozidlo s ostatným trhom a presne vyhodnotí jeho cenu“, hovorí Stanislav Gálik. Vďaka pokročilej dátovej
analytike vie vyhodnotiť kľúčové faktory, ktoré rozhodujú o rýchlosti kúpy
vozidla. Aplikácia neustále analyzuje trh
a zaznamenáva všetky charakteristiky vozidla, ktoré sú z hľadiska
predaja dôležité - vek, nájazd, motor a ďalšie parametre porovnáva
s časom, za ktorý si dané vozidlo nájde kupujúceho. Dáta tak napríklad
ukazujú, že dôležitým faktorom pre atraktivitu vozidla je jeho servisná knižka.
Rastúcu dôležitosť práce
s dátami pre firmy a zákazníkov potvrdzuje aj analytik Lukáš Kovanda,
podľa ktorého je však potenciál big dát zatiaľ využívaný iba čiastočne: „Firmy big dáta využívajú v rastúcej
miere. Jedna vec je však mať prístup k veľkému množstvu dát a druhá
vec je vedieť ich analyzovať. Potom je možné cielene ponúknuť služby,
z ktorých v tomto prípade profituje aj klient. S tým, ako sa
veľká časť obchodu v súčasnosti presúva do on-line prostredia, sa potom
bude dôležitosť práce s dátami ďalej stupňovať. A s klesajúcou
cenou výpočtových výkonov potom rastie aj schopnosť spoločností dáta efektívne
analyzovať a využívať ako v prospech zákazníka, tak aj
v prospech obchodu.“