Motoristi stále viac zvažujú alternatívne pohony.
Prestavba vozidla však nemusí vždy dopadnúť ideálne. Je preto potrebné zvážiť
technické predpoklady vozidla, kvalitu použitého systému a tiež spôsob
používania auta. Nie všetky motory znášajú prestavbu rovnako. Pri CNG je
zase potreba počítať s obmedzením miesta v batožinovom priestore
alebo nižším dojazdom.
Vo všeobecnosti sú na
prestavbu na LPG vhodné motory s vyšším objemom (od 1.6 litra, ideálne 2
litre a vyššie), pri ktorých sa úspora na palive prejaví najviac.
Na prestavbu sú vhodnejšie tiež motory bez priameho vstrekovania. Moderné
motory s priamym vstrekovaním so sebou nesú veľa komplikácií, ktoré
prestavbu predražujú a ani výsledná úspora na palive nie je taká, ako
u starších motorov s nepriamym vstrekovaním. Okrem vhodnosti motora a
kvality použitého LPG systému by mali záujemcovia o prestavbu zvážiť aj
spôsob používania auta. Rozhodovanie môže komplikovať aj exspirácia tlakovej
nádoby a nutnosť revízií, zákaz vjazdu do podzemných garáží alebo
tankovanie s účasťou obsluhy čerpacej stanice.
V prípade prestavby
vozidiel na CNG je z dôvodu veľkých
nárokov na miesto alebo zníženého dojazdu
efektívnejšie vozidlá neprestavovať. „Rozumnejšie
je vybrať si z vozidiel vybavených kombinovaným pohonom na benzín a na
zemný plyn už z výroby. Takéto autá majú CNG nádrže viac integrované do
konštrukcie a neprichádzajú o svoje úžitkové vlastnosti. Na našom
trhu ide najčastejšie o značky Opel, Fiat, Mercedes či vozidlá
z koncernu Volkswagen“, radí Jindřich Topol.