V decembri 2017 to bolo približne 370.000, ale odvtedy
finančná správa zaznamenala nárast o približne 180.000 elektronicky
komunikujúcich subjektov. Od polovice augusta 2018 podáva dokumenty
elektronicky už 547.031 daňových subjektov.
Zvýšenie počtu
elektronicky komunikujúcich súvisí s rozširovaním povinnej elektronickej
komunikácie. Od 1. januára tohto roka majú povinnosť komunikovať
elektronicky s finančnou správou všetky právnické osoby zapísané v
obchodnom registri a od 1. júla aj všetky fyzické osoby - podnikatelia -
registrované pre daň z príjmov (živnostníci, drobní farmári, finanční
poradcovia a podobne).
Hoci počet povinne
elektronicky komunikujúcich klientov rastie, stále nie sú zaregistrovaní
všetci, ktorí od 1. júla majú povinnosť elektronicky komunikovať. Finančná
správa preto upozorňuje, aby registráciu zbytočne neodkladali najmä fyzické
osoby - podnikatelia, ktoré si odložili podanie daňového priznania na
september. Rovnako sa to týka aj subjektov, ktoré majú zamestnancov (minimálne
jedného) a podávajú pravidelné mesačné prehľady o zrazených
a odvedených preddavkoch na daň z príjmov zo závislej činnosti.
Ostatné daňové subjekty sa na elektronickú komunikáciu môžu registrovať až
predtým, ako budú podávať akúkoľvek žiadosť daňovému úradu, prípadne priebežne
do konca roka 2018 tak, aby mali zriadenú elektronickú komunikáciu do termínu
na podanie daňových priznaní.
Zmeny na portáli, rovnako ako v osobnej zóne daňovníka, budú pokračovať. Ďalšie úpravy bude finančná správa nasadzovať postupne.