Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa pilotnú prevádzku
vlastnej mobilnej aplikácie pre prvých 500 dobrovoľníkov. Budú môcť vyskúšať on-line
nákup cestovných dokladov prostredníctvom svojich smartfónov a poskytnúť ZSSK spätnú
väzbu.
V ďalších fázach chce ZSSK postupne priniesť rozšírenie o systém IOS, informácie o aktuálnej polohe a meškaní vlaku, prístup do zákazníckeho konta, systém notifikácií či prepojenie s aplikáciou na kúpu SMS lístkov. Zároveň ZSSK plánuje spustiť v horizonte dvoch mesiacov inovovaný e-shop a pokračovať v rozvoji mobilnej aplikácie. Plánuje sa rozširovanie o lifestyle funkcie, služby sociálnych médií, vernostný program, synchronizáciu cestovných dokladov či informácie o výlukách alebo o videostreaming a aj spätná väzba.
Záujemci, ktorí sa chcú
zapojiť do pilotnej prevádzky mobilnej aplikácie, musia splniť dve podmienky: mať
mobilný telefón s operačným systémom Android a prístupom do Google Play Store a
zároveň musia vyplniť registračný formulár na webe ZSSK. Vybraným uchádzačom
bude potom do 24 hodín zaslaný e-mail s inštrukciami na stiahnutie aplikácie.
Mobilná aplikácia je v
prvej fáze dostupná pre zariadenia s operačným systémom Android. Používatelia
si môžu prostredníctvom nej vyhľadať spojenie vrátane voľby rozšírených
parametrov vyhľadávania: napríklad počet prestupov, čas na prestup, trasovanie
cesty, radenie špeciálnych typov vozňov, možný je aj výber podľa jednotlivých
kategórií vlakov. Aplikácia zobrazí zároveň informácie o ceste, zoznam
spojov, detail trasy, znázornenie trasy na mape či ponuku služieb vo vlaku.
Cestujúci si môže prostredníctvom nej kúpiť jednorazové cestovné doklady, čiže
cestovné lístky a rezervácie miesta, na vnútroštátnu prepravu a na vybrané
medzištátne vlaky do Českej republiky. Platiť môžu kartou alebo prostredníctvom
mobilnej aplikácie MasterCard Mobile. Aplikácia ponúka tiež grafické
znázornenie rezervácie miesta pri vlakoch InterCity a vo vybraných rýchlikoch,
prehľad všetkých kúpených cestovných dokladov či vrátenie cestovných dokladov,
vyhľadávanie odchodov a príchodov vlakov z jednotlivých staníc a lokálny
používateľský profil.
V ďalších fázach chce ZSSK postupne priniesť rozšírenie o systém IOS, informácie o aktuálnej polohe a meškaní vlaku, prístup do zákazníckeho konta, systém notifikácií či prepojenie s aplikáciou na kúpu SMS lístkov. Zároveň ZSSK plánuje spustiť v horizonte dvoch mesiacov inovovaný e-shop a pokračovať v rozvoji mobilnej aplikácie. Plánuje sa rozširovanie o lifestyle funkcie, služby sociálnych médií, vernostný program, synchronizáciu cestovných dokladov či informácie o výlukách alebo o videostreaming a aj spätná väzba.