Služby

piatok 17. augusta 2018

Ideme vlakom: Pilotné testovanie

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) spúšťa pilotnú prevádzku vlastnej mobilnej aplikácie pre prvých 500 dobrovoľníkov. Budú môcť vyskúšať on-line nákup cestovných dokladov prostredníctvom svojich smartfónov a poskytnúť ZSSK spätnú väzbu.  

Záujemci, ktorí sa chcú zapojiť do pilotnej prevádzky mobilnej aplikácie, musia splniť dve podmienky: mať mobilný telefón s operačným systémom Android a prístupom do Google Play Store a zároveň musia vyplniť registračný formulár na webe ZSSK. Vybraným uchádzačom bude potom do 24 hodín zaslaný e-mail s inštrukciami na stiahnutie aplikácie.
      
Mobilná aplikácia je v prvej fáze dostupná pre zariadenia s operačným systémom Android. Používatelia si môžu prostredníctvom nej vyhľadať spojenie vrátane voľby rozšírených parametrov vyhľadávania: napríklad počet prestupov, čas na prestup, trasovanie cesty, radenie špeciálnych typov vozňov, možný je aj výber podľa jednotlivých kategórií vlakov. Aplikácia zobrazí zároveň informácie o ceste, zoznam spojov, detail trasy, znázornenie trasy na mape či ponuku služieb vo vlaku. Cestujúci si môže prostredníctvom nej kúpiť jednorazové cestovné doklady, čiže cestovné lístky a rezervácie miesta, na vnútroštátnu prepravu a na vybrané medzištátne vlaky do Českej republiky. Platiť môžu kartou alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie MasterCard Mobile. Aplikácia ponúka tiež grafické znázornenie rezervácie miesta pri vlakoch InterCity a vo vybraných rýchlikoch, prehľad všetkých kúpených cestovných dokladov či vrátenie cestovných dokladov, vyhľadávanie odchodov a príchodov vlakov z jednotlivých staníc a lokálny používateľský profil.

V ďalších fázach chce ZSSK postupne priniesť rozšírenie o systém IOS, informácie o aktuálnej polohe a meškaní vlaku, prístup do zákazníckeho konta, systém notifikácií či prepojenie s aplikáciou na kúpu SMS lístkov. Zároveň ZSSK plánuje spustiť v horizonte dvoch mesiacov inovovaný e-shop a pokračovať v rozvoji mobilnej aplikácie. Plánuje sa rozširovanie o lifestyle funkcie, služby sociálnych médií, vernostný program, synchronizáciu cestovných dokladov či informácie o výlukách alebo o videostreaming a aj spätná väzba.