Výsledky prieskumu Globálny monitor podnikania (GEM)
za Slovensko ukazujú pomerne nízku inovatívnosť slovenských mladých
podnikateľov. Viac ako 50% mladých začínajúcich podnikateľov a takmer 70%
etablovaných mladých podnikateľov nevyužíva vo svojom podnikaní žiadne nové
technológie.
Využívanie nových
technológií priznáva v prieskume GEM v rokoch 2011-2016 iba 22% začínajúcich a
necelých 12% existujúcich mladých podnikateľov. Výraznejšiu zahraničnú
orientáciu vykazuje len približne pätina mladých začínajúcich podnikateľov, kým
približne rovnaká skupina uvádza, že zákazníkov zo zahraničia nemá vôbec. V
prípade etablovaných mladých podnikateľov je podiel o niečo vyšší (21,8%), no
narastá aj podiel firiem, ktoré zahraničných zákazníkov nemajú vôbec (30,8%).