Nie, nie je to nakupovanie. Slovenské ženy sa vo voľnom čase venujú
na internete radšej iným aktivitám.
Rok čo rok na Slovensku narastá
počet ľudí, ktorí pravidelne využívajú internet. Nie je to len fenomén mladých
ľudí, ale takzvanému surfovaniu sa venuje aj čoraz väčšie množstvo ľudí
v dôchodkovom veku. Internet ovplyvňuje životy mužov i žien, mladých
i starých, ľudí s vyšším i nižším vzdelaním, spája rodiny
a umožňuje nadviazať partnerské, pracovné i obchodné vzťahy. Zaujímavé
je to, že zvyky slovenských mužov a slovenských žien na internete sa od
seba príliš nelíšia. Aspoň tak to vyplynulo z reprezentatívneho prieskumu
agentúry GfK Slovakia z minulého roku.
Čo teda ženy robia najčastejšie?
V obľúbenosti u nich vedú sociálne siete Facebook, Instagram či Pokec, za ktorým
nasleduje vyhľadávanie informácií na internete, takzvané googlenie. Práve tieto
dve aktivity nájdeme na predných priečkach rebríčku popularity aktivít na
internete aj medzi mužmi. Ženy však údajne robia rady hrávajú on-line
hry. Hoci väčšie množstvo hráčov by sme stále našli medzi mužmi, tak pomer mužov
a žien v prostredí on-line hier nie je podľa prieskumu tak veľmi
v prospech mužov, než by sme očakávali. Slovensko tak nekopíruje trend
známy napríklad ázijských krajín, kde aj vďaka e-športom je pomer výrazne
naklonený mužom.
Okrem hrania online hier, navštevovania
sociálnych sietí alebo „googlenia“ sa slovenské ženy na internete venujú aj
posielaniu alebo prijímaniu emailov, čítaniu spravodajských portálov, pozeraní
videí, počúvaniu hudby alebo nakupovaniu v on-line obchodoch.