Súčasná legislatíva umožňuje pri väčšine moderných
automobilov odstránenie rezervy a jej nahradenie pneumatikami s možnosťou
núdzového dojazdu alebo tzv. lepiacou sadou.
Automobil teda nemusí byť vybavený zdvihákom, kľúčom
na matice alebo na skrutky kolies a náhradným kolesom, ak má na všetkych kolesách pneumatiky so špeciálnou konštrukciou umožňujúcou
núdzové dojazdenie alebo sadu na opravu pneumatík. Pri všetkých
riešeniach je povinné / odporúča sa mať vo vozidle systém sledovania tlaku
v pneumatikách. Vnútorná lepivá viskózna tesniaca vrstva všetky drobné
defekty okamžite sama zacelí bez nutnosti zastavovať vozidlo a riešiť
opravu. Jazda môže pokračovať, pretože funkcia plášťa zostáva zachovaná. Avšak
pozor, na poškodených pneumatikách nie je možné jazdiť donekonečna, aj ony
musia byť v prípade defektu opravené v pneuservise.
Vďaka zosilneným bočniciam pri pneumatikách s ďalšou
technológiou nedôjde po defekte k deformácii plášťa medzi vozovkou
a ráfikom, a nehrozí tak nebezpečné zvlečenie plášťa, poškodenie
ráfika či celej nápravy. Dojazd nenahustenej pneumatiky so zosilnenými
bočnicami je 80 km. Na použitie takýchto pneumatík je nutné mať opäť v aute
inštalovaný systém sledovania tlaku v plášťoch, najlepšie v kombinácii s
elektronickou stabilizáciou (ESC). Novinkou pre letnú sezónu 2018 je zdokonalenie
technológie, pri ktorej sú na behúni pneumatiky rovnako ako na koži žraloka „šupinky"
optimalizujúce prietok vody. Potláčajú vodné turbulencie a prispievajú k
rýchlemu odvodu vody, čím sa minimalizuje riziko vzniku aquaplaningu.
Pre vodičov, ktorí nechcú voziť v aute rezervné
koleso, ale ani kupovať novú sadu pneumatík, je alternatívou sada na opravu
plášťov. V balení sa nachádza kompresor napájaný z 12V zásuvky, fľaša so
špeciálnou tesniacou kvapalinou, rukavice a návod. Po aplikácii tesniaceho
prostriedku sa s opravenou pneumatikou dá prejsť až 200 km maximálnou
rýchlosťou 80 km/hod.