Štvrtina Slovákov za posledné tri roky zvýšila svoje
očakávania od služieb, ktoré bežne využívajú v živote. Najvyššie nároky
kladú na služby v oblasti financií, ale taktiež aj pri návšteve lekára, na
dovolenke či pri oprave auta.
Vo všeobecnosti sú očakávania Slovákov od poskytovateľov služieb nadpriemerné vysoké. Ani v jednom prípade sa totiž nedostali pod hranicu priemeru. Za lepší servis sú ľudia ochotní si aj priplatiť. Na druhej strane, ak sú s nejakou službou vyslovene nespokojní, neváhajú zmeniť jej poskytovateľa a odchádzajú ku konkurencii. Podľa prieskumu spoločnosti Home Credit je realita na Slovensku taká, že mnohým ľuďom už nestačia len priemerné služby za prijateľnú sumu. Nároky Slovákov na služby, za ktoré si musia platiť, sa postupne zvyšujú a viacerí neváhajú siahnuť po top produktoch na trhu. Ale nielen kvalita a samozrejme cena rozhodujú o tom, pre ktorú spoločnosť sa zákazník v konečnom dôsledku rozhodne. Rozhodujú aj detaily, akými sú rýchlosť, profesionalita, pohodlie, ústretový či individuálny prístup alebo ľahká dostupnosť poskytovanej služby. Svoju úlohu zohrávajú tiež nezanedbateľné maličkosti, ako napríklad prijemná atmosféra na pobočke danej firmy alebo malá pozornosť pre zákazníka. Jednotliví poskytovatelia služieb v tejto súvislosti pripisujú čoraz väčší význam efektívnemu fungovaniu oddelení pre starostlivosť o zákazníkov.
Najvyššie nároky kladieme
na služby v oblasti financií, konkrétne pri vedení bežného účtu.
V tomto prípade sa až u tretiny Slovákov za posledné tri roky
očakávania ešte výraznejšie zvýšili. Zrejme to súvisí s tým, že ide
o ich peniaze, ktoré chcú mať spravované na jednej strane bezpečne, ale na
druhej strane aj za výhodných podmienok. V tejto súvislosti spomínajú
najčastejšie nízke alebo žiadne poplatky, serióznosť, rýchlosť a kvalitu
služieb. Mnohí z respondentov priznali, že zmena v očakávaniach
prišla s pribúdajúcim vekom, skúsenosťami a taktiež s ich zvýšenými
nárokmi. Vysoké nároky majú ľudia aj pri návšteve lekára, počas pobytu na
dovolenke, pri vybavovaní pôžičky či pri oprave auta. Naopak, najmenej
očakávaní majú ľudia v súvislosti s cestovaním vlakom. Je zaujímavé,
že v tomto prípade dokonca u pätiny opýtaných očakávania za posledné
roky klesli.