S obmedzením maloobchodného predaja počas Vianoc rozhodne a skôr súhlasí 88,8% ľudí, počas Veľkej noci je to 88,1% spotrebiteľov.
Vyplýva to z výskumu agentúry Focus pre Prírodovedeckú fakultu UK, Sociologický ústav SAV a Obchodnú fakultu Ekonomickej univerzity na vzorke 1012 respondentov v januári tohto roku. „Výsledky výskumu ukazujú, že z hľadiska súhlasu s obmedzením, respektíve so zákazom predaja počas sviatkov je v spoločnosti pomerne vysoká miera súhlasu", konštatoval Milan Zeman. Výskum tiež ukázal, že výrazná väčšina, teda 79,7% spotrebiteľov na Slovensku súhlasí s obmedzením predaja aj počas iných cirkevných sviatkov, napríklad 6. januára a 5. júla. Podobne, 80,9% ľudí súhlasí so zákazom predaja počas štátnych sviatkov, napríklad 1. januára či 1. mája.
Podľa Bohumila Búzika výskum ukázal, že v tomto je slovenská spoločnosť tradičná. Aj keď za posledných 20 - 25 rokov boli obchody počas sviatkov otvorené, u ľudí sa nevytvoril až taký návyk nakupov v týchto dňoch. Pokračovali vo svojich predchádzajúcich zvykoch. Pre viac ako dve tretiny spotrebiteľov, teda 69% sa totiž nákupné zvyklosti súvisiace s obmedzením predaja počas sviatkov nezmenili. Napriek tomu sa podľa televíznych reportáži stále vytvárajú na hraničných prechodoch kolóny nakupujúcich u našich najbližších susedov, kde sú obchody otvorené. A rovnako zostáva možnosť objednávania tovaru/nakupovania v elektronických obchodoch cez internet.
Vo výskume zároveň približne dve tretiny ľudí, teda 67,9% uviedlo, že súhlasia s rozšírením zákazu predaja aj na všetky nedele v roku. Podľa Búzika teda až taký jednoznačný postoj spotrebiteľov v tejto otázke nie je. Pri zákaze predaja počas sviatkov sa podľa neho neudiali žiadne väčšie pohyby v spoločnosti. V prípade nedieľ možno očakávať, že by to také jednoznačné nebolo.
Vyplýva to z výskumu agentúry Focus pre Prírodovedeckú fakultu UK, Sociologický ústav SAV a Obchodnú fakultu Ekonomickej univerzity na vzorke 1012 respondentov v januári tohto roku. „Výsledky výskumu ukazujú, že z hľadiska súhlasu s obmedzením, respektíve so zákazom predaja počas sviatkov je v spoločnosti pomerne vysoká miera súhlasu", konštatoval Milan Zeman. Výskum tiež ukázal, že výrazná väčšina, teda 79,7% spotrebiteľov na Slovensku súhlasí s obmedzením predaja aj počas iných cirkevných sviatkov, napríklad 6. januára a 5. júla. Podobne, 80,9% ľudí súhlasí so zákazom predaja počas štátnych sviatkov, napríklad 1. januára či 1. mája.
Podľa Bohumila Búzika výskum ukázal, že v tomto je slovenská spoločnosť tradičná. Aj keď za posledných 20 - 25 rokov boli obchody počas sviatkov otvorené, u ľudí sa nevytvoril až taký návyk nakupov v týchto dňoch. Pokračovali vo svojich predchádzajúcich zvykoch. Pre viac ako dve tretiny spotrebiteľov, teda 69% sa totiž nákupné zvyklosti súvisiace s obmedzením predaja počas sviatkov nezmenili. Napriek tomu sa podľa televíznych reportáži stále vytvárajú na hraničných prechodoch kolóny nakupujúcich u našich najbližších susedov, kde sú obchody otvorené. A rovnako zostáva možnosť objednávania tovaru/nakupovania v elektronických obchodoch cez internet.
Vo výskume zároveň približne dve tretiny ľudí, teda 67,9% uviedlo, že súhlasia s rozšírením zákazu predaja aj na všetky nedele v roku. Podľa Búzika teda až taký jednoznačný postoj spotrebiteľov v tejto otázke nie je. Pri zákaze predaja počas sviatkov sa podľa neho neudiali žiadne väčšie pohyby v spoločnosti. V prípade nedieľ možno očakávať, že by to také jednoznačné nebolo.