V nadväznosti na júlovú výzvu Európskej komisie a orgánov EÚ na ochranu
spotrebiteľa sa spoločnosť Airbnb zaviazala vykonať potrebné zmeny svojich
podmienok a zlepšiť informácie o cenách do konca tohto roka.
Konkrétne
sa spoločnosť Airbnb zaviazala uvádzať pri rezervácii plnú cenu vrátane
dodatočných poplatkov, akými sú poplatky za služby a upratovanie. Keď nie je
možné vopred vypočítať konečnú cenu, bude spotrebiteľa jasne informovať o
prípadných dodatočných poplatkoch. Ďalej sa tiež zaviazala jasne uvádzať, či
ubytovanie ponúka súkromný alebo profesionálny hostiteľ, lebo podľa toho sa
líšia pravidlá ochrany spotrebiteľa.
Spoločnosť
Airbnb sa zaviazala k viacerým zmenám podmienok poskytovania služieb s cieľom
zosúladiť ich s pravidlami EÚ v oblasti ochrany spotrebiteľa:
- spotrebitelia budú môcť
využiť všetky dostupné opravné prostriedky, a najmä právo žalovať hostiteľa v
prípade osobnej ujmy alebo inej škody;
- Airbnb bude
spotrebiteľov jasne informovať, že majú právo začať konanie voči nej pred súdmi
v krajine ich pobytu;
- Airbnb bude musieť
spotrebiteľov informovať, keď sa rozhodnú ukončiť zmluvu alebo odstrániť obsah
a ponúkne im právo na odvolanie či prípadne na odškodnenie.
Očakáva sa, že spoločnosť
do konca decembra 2018 dokončí svoje návrhy a pristúpi k vykonaniu zmien vo
všetkých jazykových verziách EÚ / Európskeho hospodárskeho priestoru. V prípade
nesúladu by sa orgány na ochranu spotrebiteľa mohli rozhodnúť použiť opatrenia
na presadzovanie ochrany spotrebiteľa.