V prvej polovici roka 2018 sa len v Nemecku, Veľkej Británii a Francúzsku predalo viac ako 16 miliónov zariadení pre inteligentnú domácnosť. Tržby na týchto troch trhoch dosiahli 5,4 miliardy eur, čo predstavuje oproti rovnakému obdobiu roku 2017 nárast o 11 %. Podľa GfK sa môže inteligentná domácnosť stať oveľa väčšou obchodnou príležitosťou vďaka hlasovým asistentom.
V minulosti sa slovo smart (šikovný, inteligentný) ponúkalo v spojení s rôznymi zariadeniami, vďaka ktorým možno vytvoriť inteligentnú domácnosť ako celok. Aj keď spotrebitelia prijímali tento „inteligentný“ prísľub v zásade pozitívne, v súčasnosti sa ukazuje, že skomercionalizovať ho bude možné práve pomocou jednotlivých inteligentných riešení. Tieto jednotlivé riešenia sa pravdepodobne začnú vyvíjať na základe konkrétnych potrieb zákazníkov, ako je zaistenie bezpečnosti domova, priania baviť sa a užívať si, správať sa dobre k životnému prostrediu a mať možnosť sledovať úsporu energie, pričom všetky tieto prvky by mali byť obsiahnuté v riešeniach pre inteligentnú domácnosť. Výskum GfK ukazuje, že u mnohých „smart" produktových kategórií dochádza k viditeľnému rastu, napr. u LED žiaroviek, inteligentných kamier, inteligentných veľkých i malých domácich spotrebičov, robotických vysávačov a ďalších zariadení. Napríklad v prípade oblasti automatizácia a bezpečnosť domova zaznamenala GfK v prvej polovici roka 2018 v krajinách západnej Európy nárast predaja v kusoch o 39 % a rast tržieb o 17 % (výsledky maloobchodného predaja v Nemecku, Francúzsku, Veľkej Británii, Holandsku, Taliansku a Španielsku).
Hlasový asistent vstúpil do domovov spotrebiteľov len nedávno ako nenápadný dodatok k celej škále technologických zariadení, ktorými sú dnes ľudia obklopení. Tento technický prvok ponúka hlasom ovládané rozhranie na báze umelej inteligencie (AI) a veľké dáta namiesto dotykového rozhrania v smartfónoch. Umelá inteligencia a veľké dáta prinášajú možnosť spoznať a zapamätať si osobné preferencie užívateľa v rôznych situáciách alebo pri rôznych činnostiach. Norbert Herzog, expert GfK na sektor domácich spotrebičov, dodal: „Jednou z prekážok na ceste k skutočne inteligentným domovom bola roztrieštenosť používateľského rozhrania. Každé smart zariadenie bolo kompatibilné s iným inteligentným zariadením v rámci dedikovanej aplikácie určitého výrobcu alebo webovej aplikácie na počítačoch. Hlasom aj displejom riadení asistenti na báze umelej inteligencie zrejme majú potenciál fungovať ako hub inteligentného domova a zlúčiť všetky inteligentné zariadenia do jednej platformy. Akonáhle bude systém usporiadaný takto, umelá inteligencia dokáže vytvoriť spoločný jazyk pre komunikáciu medzi týmito zariadeniami, bez toho, aby ho obmedzovali sieťové štandardy, protokoly alebo proprietárne systémy. Vytvorením sady domácich aplikácií na tejto báze sa pred konceptom chytrej domácnosti otvorí oveľa väčšia obchodná príležitosť."
V minulosti sa slovo smart (šikovný, inteligentný) ponúkalo v spojení s rôznymi zariadeniami, vďaka ktorým možno vytvoriť inteligentnú domácnosť ako celok. Aj keď spotrebitelia prijímali tento „inteligentný“ prísľub v zásade pozitívne, v súčasnosti sa ukazuje, že skomercionalizovať ho bude možné práve pomocou jednotlivých inteligentných riešení. Tieto jednotlivé riešenia sa pravdepodobne začnú vyvíjať na základe konkrétnych potrieb zákazníkov, ako je zaistenie bezpečnosti domova, priania baviť sa a užívať si, správať sa dobre k životnému prostrediu a mať možnosť sledovať úsporu energie, pričom všetky tieto prvky by mali byť obsiahnuté v riešeniach pre inteligentnú domácnosť. Výskum GfK ukazuje, že u mnohých „smart" produktových kategórií dochádza k viditeľnému rastu, napr. u LED žiaroviek, inteligentných kamier, inteligentných veľkých i malých domácich spotrebičov, robotických vysávačov a ďalších zariadení. Napríklad v prípade oblasti automatizácia a bezpečnosť domova zaznamenala GfK v prvej polovici roka 2018 v krajinách západnej Európy nárast predaja v kusoch o 39 % a rast tržieb o 17 % (výsledky maloobchodného predaja v Nemecku, Francúzsku, Veľkej Británii, Holandsku, Taliansku a Španielsku).
Hlasový asistent vstúpil do domovov spotrebiteľov len nedávno ako nenápadný dodatok k celej škále technologických zariadení, ktorými sú dnes ľudia obklopení. Tento technický prvok ponúka hlasom ovládané rozhranie na báze umelej inteligencie (AI) a veľké dáta namiesto dotykového rozhrania v smartfónoch. Umelá inteligencia a veľké dáta prinášajú možnosť spoznať a zapamätať si osobné preferencie užívateľa v rôznych situáciách alebo pri rôznych činnostiach. Norbert Herzog, expert GfK na sektor domácich spotrebičov, dodal: „Jednou z prekážok na ceste k skutočne inteligentným domovom bola roztrieštenosť používateľského rozhrania. Každé smart zariadenie bolo kompatibilné s iným inteligentným zariadením v rámci dedikovanej aplikácie určitého výrobcu alebo webovej aplikácie na počítačoch. Hlasom aj displejom riadení asistenti na báze umelej inteligencie zrejme majú potenciál fungovať ako hub inteligentného domova a zlúčiť všetky inteligentné zariadenia do jednej platformy. Akonáhle bude systém usporiadaný takto, umelá inteligencia dokáže vytvoriť spoločný jazyk pre komunikáciu medzi týmito zariadeniami, bez toho, aby ho obmedzovali sieťové štandardy, protokoly alebo proprietárne systémy. Vytvorením sady domácich aplikácií na tejto báze sa pred konceptom chytrej domácnosti otvorí oveľa väčšia obchodná príležitosť."