Od 1. septembra platí pre slovenské úrady zákaz žiadať výpisy z obchodného a živnostenského registra a z katastra nehnuteľností, ktoré dokážu nájsť sami v spoločných registroch. V prvý pracovný deň 3. 9. sa zo 7.090 registrovaných používateľov portálu OverSi, prostredníctvom ktorého môžu zamestnanci orgánov verejnej moci pristupovať k údajom občanov, prihlásilo 1.862 subjektov.
Vznikol tiež web stopbyrokracii.sk, kde sú informácie, kontakty a najmä možnosť podať podnet na úrad, ktorý by jeden z výpisov žiadal. Prvý deň dostal ÚPVII dve takého hlásenia. Všetky úrady, kde úradníci pochybia, najskôr protibyrokratický tím pracovníkov ÚPVII upozorní na porušenie zákona a v prípade opakovaného porušenia môže jeho úrad takéto inštitúcie pokutovať.
Na mailovú adresu stopbyrokracii@vicepremier.gov.sk v pondelok 3. 9. prišlo 79 otázok a žiadostí. 42 telefonických požiadaviek riešilo v piatok a v pondelok Ústredné kontaktné centrum. Zamestnanci úradov sa zaujímali napríklad o to, ako získajú prístup, alebo kam majú zasielať registračné žiadosti. Rovnako im boli poskytnuté metodické usmernenia a výklad k samotnému zákonu proti byrokracii. Medzi technickými problémami sa opakuje najmä nevyhnutnosť prihlásiť sa s verejnou statickou IP adresou pre úrady, ktoré nie sú v sieti Govnet. Celkovo bolo počas pondelka 3. 9. 2018 prostredníctvom systému OverSi úradníkmi vyžiadaných 182 výpisov. Ďalšie stovky výpisov si overovali úradníci prostredníctvom svojich systémov, ktoré sú integrované na Centrálnu správu referenčných údajov (CSRÚ).
Vznikol tiež web stopbyrokracii.sk, kde sú informácie, kontakty a najmä možnosť podať podnet na úrad, ktorý by jeden z výpisov žiadal. Prvý deň dostal ÚPVII dve takého hlásenia. Všetky úrady, kde úradníci pochybia, najskôr protibyrokratický tím pracovníkov ÚPVII upozorní na porušenie zákona a v prípade opakovaného porušenia môže jeho úrad takéto inštitúcie pokutovať.
Na mailovú adresu stopbyrokracii@vicepremier.gov.sk v pondelok 3. 9. prišlo 79 otázok a žiadostí. 42 telefonických požiadaviek riešilo v piatok a v pondelok Ústredné kontaktné centrum. Zamestnanci úradov sa zaujímali napríklad o to, ako získajú prístup, alebo kam majú zasielať registračné žiadosti. Rovnako im boli poskytnuté metodické usmernenia a výklad k samotnému zákonu proti byrokracii. Medzi technickými problémami sa opakuje najmä nevyhnutnosť prihlásiť sa s verejnou statickou IP adresou pre úrady, ktoré nie sú v sieti Govnet. Celkovo bolo počas pondelka 3. 9. 2018 prostredníctvom systému OverSi úradníkmi vyžiadaných 182 výpisov. Ďalšie stovky výpisov si overovali úradníci prostredníctvom svojich systémov, ktoré sú integrované na Centrálnu správu referenčných údajov (CSRÚ).