Aj šéfovia na Slovensku sa otvárajú novým trendom
a zamestnancom nechávajú viac slobody. Až 57 % manažérov malých
a stredných firiem verí svojim podriadeným, že budú efektívne pracovať aj
mimo kancelárie. A iba pre 6 % opýtaných je takýto typ práce nepredstaviteľný.
Podobne sú na tom aj ich kolegovia v Európe, kde práci na diaľku plne
dôveruje 58 % manažérov.
Dôvodom rastu dôvery
manažérov práci na diaľku je, že flexibilita je v súčasnosti pre záujemcov
o prácu čoraz dôležitejšia. Podľa prieskumu
portálu Platy.sk je dokonca možnosť manažovať si čas a prácu po
svojom najdôležitejším pracovným benefitom pre polovicu uchádzačov o prácu
z generácie mileniálov (cca do veku 35 rokov).
Slobodu výberu miesta na
prácu či už v kancelárii, doma, v kaviarni či v zdieľaných priestoroch podporuje dlhodobo aj Microsoft. Spoločnosť
už šiesty rok po sebe vyhlasuje Deň spolupráce odkiaľkoľvek, ktorý tento rok pripadá na štvrtok 20.
septembra. Cieľom iniciatívy je inšpirovať firmy aj organizácie na zvýšenie
flexibility v práci. IT spoločnosť zaviedla flexibilné pracovné prostredie pred
piatimi rokmi a efektom sú nielen spokojnejší zamestnanci, ale aj vyšší
výkon, viac inovácií aj lepšie fungujúca tímová práca a nižšie náklady.
Dôverujete zamestnancom, že pracujú
na diaľku efektívne?
|
Slovensko:
|
Európa (19 krajín):
|
Úplne
dôverujem/skôr dôverujem
|
57 %
|
58 %
|
Mám
malú dôveru
|
28 %
|
22 %
|
Vôbec
nedôverujem
|
6 %
|
8 %
|
Neviem
|
8 %
|
12 %
|
Zdroj: Prieskum Microsoftu
(december 2016 – január 2017)
Podľa
prieskumu už viac než tretina Slovákov využíva na prácu domov, zhruba pätina
pracuje pravidelne aj v zdieľaných kanceláriách. Obľúbenými miestami sú aj
prestávky počas cestovania či kaviarne.
Prieskum Slovenské firmy – moderné či zaostalé? prebehol v 19 európskych krajinách vrátane Slovenska
a Česka od decembra 2016 do januára 2017. Celkový počet respondentov bol 12 804.
Respondenti boli z mikrofiriem (1 – 9 pracovníkov), malých (do 49 pracovníkov)
a stredných (do 250 pracovníkov) firiem. Prieskum bol realizovaný v spolupráci
s Ipsos Mori.