Chcete mať prehľad
v elektronickej pošte, ktorú dostávate od štátu do svojej schránky na
slovensko.sk? Či už posielate, alebo dostávate úradné dokumenty, je dôležité sa
v nich vyznať. Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES)
pre vás pripravila niekoľko užitočných tipov.
Vyberte si vhodný webový
prehliadač: Portál slovensko.sk si môžete
prezrieť na akomkoľvek bežnom webovom prehliadači. Služby niektorých úradov
však môžu byť dostupné len prostredníctvom špecifických prehliadačov. Pred
využitím akejkoľvek služby odporúčame prečítať si kompletný popis, čo potrebujete na jeho
úspešné ukončenie a odoslanie. Niektoré podania totiž zrealizujete iba cez
vybrané webové prehliadače.
Ideálne vlastnosti príloh: Pozor dávajte aj na prílohy, ktoré zasielate. Tie by
nemali presiahnuť veľkosť 200 dpi.
Ak skenujete, odporúča sa skenovať
v odtieňoch šedej. V prípade, ak súbor pomenujete, vynechajte
diakritiku.
Jednoduché ako Outlook: Svoju poštu si viete roztriediť podľa pravidiel do podpriečinkov. Môžete
si napríklad vytvoriť nový priečinok na e-poštu zo súdov či napríklad priečinok
na všetky potvrdenia, ktoré prídu do e-schránky k vášmu vozidlu. Funguje
to jednoducho, tak, ako vo vašom Outlooku.
Čo ste o možno nevedeli: Nechce sa vám chodiť do vašej e-schránky každý deň?
Žiadny problém! V nastaveniach e-schránky si viete nastaviť notifikácie formou sms alebo emailom.
Okrem toho si viete nastaviť aj pracovný kalendár, kde si viete zaškrtnúť v akom čase chcete
dostávať upozornenia.
Na e-komunikáciu nepotrebujete
e-schránku: Svoje podania môžete cez
slovensko.sk poslať aj vtedy, keď nemáte svoju elektronickú schránku ako
súkromná osoba aktivovanú. Úrady vám potom odpoveď pošlú poštou.
V prípade, že komunikujete z elektronickej schránky, ktorú ste si
aktivovali na doručenie, úrady predpokladajú, že chcete komunikovať
elektronicky a poštuú vám zašlú do e-schránky.
Rozmyslite si deaktiváciu
e-schránky: Svoju elektronickú schránku
viete aj deaktivovať. Avšak ak sa niekedy v budúcnosti rozhodnete predsa
len komunikovať elektronicky, budete musieť o to dodatočne požiadať. Za
následné znovuobnovenie
zaplatíte 5 eur.
Vyriešte svoj problém, máte sa
na koho obrátiť: Ak si neviete rady
s elektronickou schránkou, alebo si potrebujete overiť správnosť postupu
pri posielaní elektronického podania úradom či iným úkonom, môžete kontaktovať
vyškolených operátorov Ústredného kontaktného centra Slovensko.sk, ktorí vám
ochotne poradia v pracovné dni od 8.00 do 18.00 a v stredy
dokonca až do 21.00 na telefónnom čísle 02 35 803083. Svoj prípad viete napísať
aj elektronicky cez kontaktný formulár, ktorý nájdete na stránke
slovensko.sk. Nezabudnite pripojiť
aj číslo vašej elektronickej schránky, prípadne identifikačné číslo správy,
ktorú ste dostali alebo prijali.