Príjem z predaja diaľničných známok v tomto roku opäť už v novembri prekonal
hranicu celoročného príjmu z ich predaja v predchádzajúcom roku: podľa Národnej
diaľničnej spoločnosti (NDS) sa tak stalo 12. novembra tohto roka, kedy počet
predaných diaľničných známok na Slovensku dosiahol takmer 4,3 miliónov kusov za viac ako 72,6 milióna eur bez dane z
pridanej hodnoty.
Najobľúbenejšie zostávajú u
motoristov desaťdňové diaľničné známky s vyše 59 % podielom na trhu, nasledujú
ročné diaľničné známky s 28 % podielom a zvyšných 13 % tvoria 30 - dňové
diaľničné známky. Tradične najviac, a to 49 % nakupujúcich, tvoria vodiči so
slovenským evidenčným číslom vozidla, 36 % tvoria autá z okolitých krajín a
nakoniec motoristi s vozidlami z iných krajín predstavujú 15 % podiel na trhu v
počte kusov predaných elekronických diaľničných známok. NDS tak potvrdila
každoročný rastúci trend v príjme z predaja diaľničných známok, čo znamená
nárast o takmer 5,3 % oproti minulému roku.
Ceny elektronických
diaľničných známok na Slovensku patria podľa NDS k jedným z najnižších v
regióne. Povinnosť platiť za užívanie vymedzených úsekov diaľnic a rýchlostných
ciest sa vzťahuje na všetky dvojstopové motorové vozidlá alebo jazdné súpravy
do 3,5 tony. Ročná diaľničná známka stojí 50 eur, 30-dňová 14 eur a desaťdňová
10 eur.