Internet ako miesto nákupu pre pneumatiky
označilo vyše 51% účastníkov prieskumu a pneuservis 21% z nich. Pre viac
ako polovicu opýtaných už nie je pri nákupe pneumatík najdôležitejšie cena, ale
vlastná skúsenosť. Cenu, ako najdôležitejší faktor nákupu označilo takmer 43%
respondentov. Podľa prieskumu sú na otázku ceny viac citlivé ženy ako muži.
Continental nadväzuje na
jarnú Vision Zero Roadshow, počas ktorej zisťoval, ako vodiči prezúvajú
pneumatiky s príchodom jari. Teraz sa zameral na prípravu vozidiel pred
začiatkom zimy. Prieskum u 500 slovenských vodičov v septembri t.r. ukázal,
že takmer všetci vodiči (95%) pravidelne menia pneumatiky pred ďalšou sezónou,
najčastejšie vlastnia dve sady diskov. V prieskume ani jeden respondent
neuviedol, že by používal letné plášte po celý rok. Pri výmene
pneumatík sú Slováci konzervatívni a veľmi si nepotrpia na striedanie
rozmerov. 71% účastníkov prieskumu používa rovnaký rozmer pneumatík počas
letnej aj zimnej sezóny.
Merajú slovenskí vodiči pravidelne tlak
v pneumatikách? Viac ako 64% respondentov
priznalo, že tlak v pneumatikách nekontrolujú vôbec, náhodne, prípadne len pri
výmene plášťov alebo podozrení na defekt. Pritom tlak ovplyvňuje nielen
bezpečnú jazdu, ale aj náklady na prevádzku vozidla, pretože auto s nesprávne
nahustenými pneumatikami môže vykazovať vyššiu spotrebu paliva alebo rýchlejšie
opotrebovanie plášťov. Z výsledkov prieskumu tiež vyplýva, že nejaký typ monitoringu
tlaku má len 26% vozidiel opýtaných.
Nákup celej sady pneumatík nepatrí vôbec
k zanedbateľným výdajom. Napriek tomu nad špeciálnym poistením pneumatík,
na rozdiel od poistenia svojich áut, vodiči príliš nepremýšľajú. Až 77%
respondentov uviedlo, že takéto poistenie nemá. Zvyšných 23% má poistenie
pneumatík od automobilky ako súčasť havarijného poistenia, prípadne ho získalo
pri nákupe novej sady plášťov.