Sociálna
poisťovňa spustila celoplošnú prevádzku svojho rezervačného systému. Po
pilotnej prevádzke v bratislavskej pobočke môžu tento systém využívať
poistenci na celom Slovensku a elektronicky si objednať termín návštevy pre
vybraté agendy v ktorejkoľvek pobočke.
Konkrétny termín sa rezervuje
prostredníctvom webovej stránky socpoist.sk v časti Objednajte si termín
návštevy v pobočke. Používateľ si vyberie agendu, ktorú potrebuje vybaviť,
následne zadá názov svojej obce a systém mu ponúkne najbližšie pracoviská,
ktoré môže navštíviť. Po zadaní dátumu a presného času systém potvrdí termín
návštevy a meno pracovníka, ktorý bude danú vec riešiť. Dôležitou súčasťou
rezervačného systému je aj poučenie o tom, aké doklady je potrebné predložiť. Rezervačný
systém slúži na objednanie si návštevy sociálnej poisťovne najmä pri tých
životných situáciách, ktorých vybavenie si vyžaduje väčší časový priestor.
Využiť ho možno najmä na spísanie žiadosti o všetky druhy dôchodkov, prípadne
riešenie dlhu poistenca a zamestnávateľa, zamestnanie a prácu SZČO v EÚ a jej
povinnosti voči Sociálnej poisťovni.
Spustenie rezervačného
systému neobmedzuje možnosť navštíviť pobočku osobne a bez objednania.
Neohlásení poistenci sú vybavovaní priebežne podľa poradia, ako prichádzajú. Ak
by sa rozhodli vyhnúť čakaniu, termín návštevy si môžu elektronicky rezervovať
aj v kiosku s počítačom priamo v pobočke. V platnosti zostáva aj
možnosť dohodnúť si návštevu telefonicky.