Zvýšený
výskyt podozrivej emailovej komunikácie s cieľom získať citlivé údaje klientov
zaznamenala Tatra banka. Ide o podvodné konanie nazývané phishing.
Podvodný e-mail vzbudzuje
dojem, že odosielateľom je Tatra banka, prípadne jej dcérska spoločnosť.
Obsahuje odkaz na podvodnú stránku a pod rôznymi zámienkami, ktoré sa týkajú
aktualizácie on-line bankovníctva, prípadne bezpečnosti, požaduje od klientov
zadanie prihlasovacích údajov do internet bankingu a údaje o platobných
kartách. Tatra banka zdôrazňuje, že nikdy od klientov nežiada overenie ich
osobných a bankových údajov takýmto spôsobom. To sa týka tak emailovej ako aj
telefonickej komunikácie. Odporúča preto na e-mail neodpovedať a ani neklikať
na jeho prílohy alebo linky. Pracovníci zaoberajúci sa bezpečnosťou už situáciu
aktívne riešia.
Ak už klienti zadali na podvodnej stránke svoje aktuálne údaje, banka odporúča, aby neodkladne kontaktovali call centrum a požiadali o blokovanie PID (osobné identifikačné číslo klienta) a platobných kariet.
Phishing je podvodný e-mail. Pomocou neho sa neznámy útočník snaží vylákať od prijímateľa mailu citlivé údaje na prihlásenie sa do internet bankingu (meno, priezvisko, dátum narodenia, heslo a podobne). V niektorých prípadoch informácie o platobnej karte a iné na zneužitie vhodné informácie. Podozrivými znakmi sú adresa odosielateľa nie je štandardná banková, e-mail je napísaný s gramatickými chybami a komplikovaným jazykom a obsahuje neznáme meno odosielateľa. E-mail je typický svojou urgentnosťou, obvykle odkazuje na webovú stránku, veľmi podobnú oficiálnej bankovej stránke. Avšak táto stránka po načítaní neobsahuje bezpečnostné znaky.