štvrtok 17. januára 2019

Trend: Autá, cloud a zdieľanie


Podobne ako vývoj mobilného telefónu ďaleko prekročil svoj pôvodný účel aj obyčajné auto stojí na pokraji evolučnej explózie. Auto sa premení na fyzického aj digitálneho asistenta – od prehrávania rovnakej hudby, akú vodič chvíľu pred nastúpením počúval v obývacej izbe, cez správu schôdzok až po vedenie pracovných porád cez Skype.

Možnosti vlani predstavenej platformy Volkswagen Automotive Cloudu však nebudú užitočné len pre jednotlivca, môžu sa rozšíriť na celú organizáciu. Heiko Huettel dodáva: „Naše rozhranie by sa napríklad dalo integrovať s firemným systémom pre personalistiku a financie – vzniklo by tak bezproblémové prostredie pre správu firemného vozového parku. Cloudové riešenie otvára dvere prípadom použitia, ktoré zatiaľ ani neexistujú.“ Platforma ale nie je len cloud. Je nevyhnutná možnosť okamžitého nasadenia a, samozrejme, tiež okamžitej aktualizácie platformy. Preto sú také dôležité cloudové služby, ktoré sa spolu s aplikáciami môžu meniť ako reakcia na potreby používateľov, okrem iného aj na bezpečnosť. V automobilovom priemysle sú tiež nutné off-line funkcie, pretože používatelia od áut očakávajú, že budú fungovať kedykoľvek. Auto potrebuje, aby určité prepojené funkcie boli k dispozícii neustále, a práve to vodiči očakávajú.

Pre Volkswagen siaha budúcnosť prepojených vozidiel za automatizáciu a dokonca aj za digitálnu asistenciu. „Chceme budúcnosť, v ktorej si nájdete auto, nastúpite doň a ako kľúč vám postačí váš inteligentný telefón. Budúcnosť, v ktorej umožníte, keď ste práve preč, aby si vaše auto požičal niekto z rodiny či priateľov – jednoducho im v aplikácii udelíte oprávnenie. Chceme budúcnosť v znamení pohodlia. Práve o to sa usilujeme. Myslím si, že by to mohlo mať obrovský vplyv na dopravnú infraštruktúru všeobecne. Naším najdôležitejším cieľom je dať ľuďom nové možnosti“, opisuje Heiko Huettel. Ak má byť technológia užitočnejšia a zvládnuť toho pre nás viac, nezaobíde sa bez dát. Vo svete, kde spoločnosti prechádzajú technologickou transformáciou právom nadobúda dôležitosť ochrana osobných údajov. „Budúcnosť je v umelej inteligencii, než sa jej však začneme venovať, musíme sa zamerať na prvý krokNejde len o to, aké dáta použijeme a ako ich využijeme, aby to malo maximálny účinok, prvoradé je zabezpečenie týchto dát. Prvým krokom vždy musí byť zaistiť, aby dáta zákazníka boli v bezpečí. Až a jedine potom môžeme bezpečne využiť plný potenciál týchto dát v zákazníkov prospech“, vysvetľuje Heiko Huettel.