Podobne ako vývoj
mobilného telefónu ďaleko prekročil svoj pôvodný účel aj obyčajné auto stojí na
pokraji evolučnej explózie. Auto sa premení na fyzického
aj digitálneho asistenta – od prehrávania rovnakej hudby, akú vodič chvíľu
pred nastúpením počúval v obývacej izbe, cez správu schôdzok až po vedenie
pracovných porád cez Skype.
Možnosti
vlani predstavenej platformy Volkswagen Automotive Cloudu však nebudú užitočné
len pre jednotlivca, môžu sa rozšíriť na celú organizáciu. Heiko
Huettel dodáva: „Naše rozhranie by sa napríklad dalo integrovať s firemným
systémom pre personalistiku a financie – vzniklo by tak bezproblémové
prostredie pre správu firemného vozového parku. Cloudové riešenie otvára dvere
prípadom použitia, ktoré zatiaľ ani neexistujú.“ Platforma ale nie
je len cloud. Je nevyhnutná možnosť okamžitého nasadenia a, samozrejme,
tiež okamžitej aktualizácie platformy. Preto sú také dôležité cloudové služby, ktoré
sa spolu s aplikáciami môžu meniť ako reakcia na potreby
používateľov, okrem iného aj na bezpečnosť. V automobilovom priemysle sú
tiež nutné off-line funkcie, pretože používatelia od áut očakávajú, že budú
fungovať kedykoľvek. Auto potrebuje, aby určité prepojené funkcie boli
k dispozícii neustále, a práve to vodiči očakávajú.
Pre
Volkswagen siaha budúcnosť prepojených vozidiel za automatizáciu a dokonca
aj za digitálnu asistenciu. „Chceme budúcnosť, v ktorej si nájdete auto, nastúpite doň
a ako kľúč vám postačí váš inteligentný telefón. Budúcnosť, v ktorej
umožníte, keď ste práve preč, aby si vaše auto požičal niekto z rodiny či
priateľov – jednoducho im v aplikácii udelíte oprávnenie. Chceme budúcnosť
v znamení pohodlia. Práve o to sa usilujeme. Myslím si, že by to mohlo mať
obrovský vplyv na dopravnú infraštruktúru všeobecne. Naším najdôležitejším
cieľom je dať ľuďom nové možnosti“, opisuje Heiko
Huettel. Ak má byť technológia užitočnejšia a zvládnuť
toho pre nás viac, nezaobíde sa bez dát. Vo svete, kde spoločnosti prechádzajú
technologickou transformáciou právom nadobúda dôležitosť ochrana osobných
údajov. „Budúcnosť je v umelej inteligencii, než sa jej však začneme
venovať, musíme sa zamerať na prvý krok. Nejde
len o to, aké dáta použijeme a ako ich využijeme, aby to malo
maximálny účinok, prvoradé je zabezpečenie týchto dát. Prvým krokom vždy musí
byť zaistiť, aby dáta zákazníka boli v bezpečí. Až a jedine potom
môžeme bezpečne využiť plný potenciál týchto dát v zákazníkov prospech“, vysvetľuje
Heiko Huettel.