Služby

piatok 4. januára 2019

Trend: Luxusné značky v ére dát


Súčasnú hodnotu európskeho vývozu luxusného tovaru odhaduje Európska komisia na 260 miliárd eur, čo predstavuje desatinu celkového vývozu z únie. Podľa spoločnosti Bain & Co. do roku 2025 až polovica nákupov luxusného tovaru prebehne digitálne. Aké možnosti ponúkajú technológie ako cloud computing či umelá inteligencia?

Zákazníci prirodzene očakávajú najvyššiu kvalitu a záruku 100 % pravosti výrobku. Spoločnosť EON vytvorila štítky Digital Identity s možnosťou end-to-end konektivity naprieč celým reťazcom. Prvé štítky so zabudovanou digitálnou identifikáciou (RFID) majú formu nite, ktorá sa zapracuje do látky priamo vo výrobe. Vďaka tomu každý kus odevu získa jedinečné ID a pripojenie na inteligentné rozhranie. „Vznikajú neuveriteľné možnosti sledovania dodávateľského reťazca, zapojenia zákazníkov, overenia pravosti výrobku, a dokonca aj inteligentného platenia“, uvádza Natasha Franck. „Ak pochopíme použité materiály, môžeme tiež využiť recykláciu a upcykláciu oblečenia, zjednodušia sa metódy dodania a prijímania naprieč dodávateľským reťazcom. Je to tiež obrovská pomoc pre luxusné značky, ktoré chcú zastaviť prílev fejkov na trh.“

Zákazníci nevyžadujú len originálne výrobky, chcú aj personalizované a nezabudnuteľné zážitky. Známy obchod s luxusnou módou je YOOX NET-A-PORTER GROUP tak vyvíja virtuálneho osobného štylistu založeného na umelej inteligencii, ktorý odporučí oblečenie na základe rozpoznania obrazu, osobných preferencií a ďalších údajov, napríklad podľa predpovede počasia v danom meste. L’Oréal analyzuje nielen predaj, ale aj celú škálu údajov od sociálnych médií až po fluktuácie výmenných kurzov. Schopnosť vytiahnuť informácie z masívnych súborov dát umožňuje presnejšie zohľadniť premenné, ktoré ovplyvňujú správanie spotrebiteľov. Nakupujúci očakávajú, že ich obľúbené značky budú poznať a predvídať ich potreby – či už nakupujú v obchode alebo cez mobil. Ermenegildo Zegna sa tak presúva na cloud, vďaka čomu môže spojiť údaje z rôznych kanálov vrátane kamennej predajne a on-line obchodu, čím môže poskytovať vysoko personalizové služby každému zákazníkovi.