Čo nie je na internete, pre mnohých kupujúcich ako keby ani neexistovalo. Ponuka s využitím on-line prezentácie už nie je len doménou
bežného spotrebného tovaru, ale je kľúčovým aj pri predaji automobilov.
V poslednom období výrazne
pribúda počet ľudí, ktorí si vyhľadávajú prostredníctvom mobilných zariadení ojazdené
automobily. Napr. mesačná návštevnosť webových stránok AAA AUTO z mobilov
v krajinách Vyšehradskej štvorky sa spolu blíži k hranici dva a pol
milióna. Najviac mesačných návštev bolo v Českej republike (1.240.597),
potom nasleduje Slovensko (761.070), tretie je Poľsko (386.081), ktoré už
predbehlo v tomto ukazovateli Maďarsko (334.940). Práve v Poľsku
návštevnosť vzrástla najviac zo všetkých spomínaných krajín, pričom medziročne
predstavuje tento nárast až 136 %. V Českej republike
a v Maďarsku sa rast pohybuje zhodne na úrovni 54 %, na
Slovensku je to nárast o 46 %.
„V dnešnej dobe patrí webová prezentácia k strategickým
nástrojom každej spoločnosti. S príchodom smartfónov sme sa zamerali aj na
previazanosť hlavného webu s mobilnou verziou. Ide o službu pre našich
zákazníkov, ktorí sa vďaka tomu môžu rýchlejšie a pohodlnejšie zorientovať
v ponuke. Väčšina ľudí si takto vyberie svoje auto a potom to buď
konzultujú s operátormi kontaktného centra spoločnosti alebo rovno navštívia
najbližšiu pobočku“, vysvetľuje Karolína
Topolová.